عملیات ویژه ارتش سوریه و آزادسازی ضاحیة الاسد

عملیات ویژه ارتش سوریه و آزادسازی ضاحیة الاسد
شنبه 22 آبان 1395 - 21:59

یک منبع نظامی سوری از آزادسازی کامل منطقه "ضاحیه الاسد" و کارخانه کارتن سازی و منطقه الکتائب در حومه غربی حلب، در عملیات ویژه ارتش سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیه الیوم، یک منبع نظامی سوری عملیات ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن، برای بازپس گیری مناطق ضاحیه الاسد را عملیاتی منحصر به فرد خواند و گفت که در این حملات، شمار زیادی از عناصر مسلح کشته و یا زخمی شدند و سلاح ها و تجهیزات جنگی آنان منهدم شد.

این درحالی است که برخی از منابع وابسته به مخالفان سوری، تسلط کامل ارتش سوریه بر ضاحیة الاسد را رد کرده اند.

از سوی دیگر گروه حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت که در مستقر در لندن است، گفت که نیروهای سوری کنترل منطقه ضاحیه اسد و دهکده منیان را که در خارج حلب واقع شده، به دست گرفته اند.

"زكريا ملاحفجی" مسئول جنبش" فاستقم" گفت که ارتش سوریه تنها سه منطقه در ضاحیه الاسد را تحت کنترل خود درآورده و درگیری ها برای بازپس گیری سایر مناطق همچنان ادامه دارد.

اعلام تسلط ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن بر منطقه ضاحیه الاسد، چند ساعت پس از اعلام تسلط ارتش بر منطقه استراتژیک منیان صورت گرفت.

ناظران معتقدند که سیطره براین مواضع، به معنای گسترش محدوده امنیت برای مناطق غربی حلب به ویژه منطقه مسکونی 3000 دستگاه است که نیروهای سوری با سیطره بر این منطقه بر حملات خمپاره ای گروه های مسلح که ده ها نفرازجمله زن و کودک را قربانی کرده اند، پایان می دهند.

یگان های ارتش سوریه طی چند روز گذشته تسلط خود را بر مدرسه الحکمه، منطقه 1070 دستگاه و المزارع و تپه های اطراف وتپه الرخم در حومه غربی حلب تقویت کرده اند.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرها و مواضع گروه های مسلح در الراشدین 4 ، خان العسل، جنگل های الباسل، المنصوره، مسکنه و فرودگاه کشیش در حومه حلب را هدف حملات هوایی منظم خود قرار داده است.
یک منبع نظامی اعلام کرد که این حملات به انهدام ده ها دستگاه خودروی زرهی و نابودی شمار زیادی از عناصر مسلح منجر شده است.

شهر حلب از سال هاپیش به دو بخش غربی تحت تسلط دولت و بخش شرقی که تحت سلطه گروه های مسلح است، تقسیم شده و این بخش از تابستان گذشته درمحاصره ارتش سوریه وهم پیمانانش قرار دارد.

215 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها