استقبال مصری‌ها از هشتگ اخراج سفیر عربستان

استقبال مصری‌ها از هشتگ اخراج سفیر عربستان
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 14:21

درپی بازگشت ناگهانی احمد القطان سفیر عربستان در قاهره به کشورش، هشتگ "مصر سفیر عربستان را اخراج کرد" با استقبال گسترده کاربران شبکه اجتماعی تویتر همراه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، منابع رسانه ای مصری گفتند که سفر سه روزه احمد القطان به کشورش برای زمینه سازی جهت سفر یک هیئت بلندپایه مصری به ریاض برای بحث درباره آخرین تحولات منطقه و پیامدهای آن بر روابط مصر و عربستان صورت گرفته است.
این درحالی است که سایت "صدی البلد" به نقل از منابع آگاه خود نوشت: سفیر عربستان به طور ناگهانی قاهره را به مقصد کشورش ترک کرد تا درباره بحران کنونی در روابط قاهره و ریاض رایزنی کند.
حمدی عبدالعزیز سخنگوی وزارت نفت مصر پیشتر به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته بود، شرکت دولتی نفت آرامکوی عربستان به طور رسمی به ما گفته است که محموله نفت ماه اکتبر بدست مصر نخواهد رسید؛ بدون اینکه علت آن را بیان کند.. شاید علت آن فنی یا لجستیکی باشد.
وی افزود: این روند فقط درخصوص ماه جاری است و تاثیری به طور کلی بر توافق نفتی قاهره و ریاض ندارد. بروز این وضعیت در قراردادهای تجاری امری طبیعی است.
روابط مصر و عربستان در سایه بحران سوریه متشنج شده است؛ بویژه که مصر از پیش نویس قطعنامه اخیر روسیه در شورای امنیت حمایت کرد و بر جداسازی به اصطلاح "نیروهای معارض سوری میانه رو" از گروه "جبهه فتح الشام" (گروه تروریستی النصره) به عنوان یک اولویت اصلی تاکید کرد.
6

پربیننده ترین خبرها