کارشناس صهیونیست: ماه عسل مصر و عربستان تمام شده

کارشناس صهیونیست: ماه عسل مصر و عربستان تمام شده
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 15:10

کارشناس سیاسی تلویزیون رژیم صهیونیستی، با اشاره به پایان روابط خوب عربستان و مصر، تأکید کرد که قاهره به دنبال برقراری ارتباط با دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، "یارون اشنایدر" کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "ماه عسل مصر و عربستان به پایان رسید. مصر در حال حاضر با بحران اقتصادی سختی مواجه شده، و به دنبال تامین نفت مورد نیاز خود از عراق، برای جایگزین کردن آن با نفت عربستان است."
وی افزود: "پیش بینی می شود مصر نفت مورد نیازش را از جمهوری آذربایجان تأمین کند، و البته احتمال قوی تر این است که مصر در این زمینه به ایران روی آورد."
یارون اشنایدر، با اشاره به خبر رویترز درخصوص سفر وزیر نفت مصر به ایران، گفت: "علی رغم اینکه دو کشور این خبر را تکذیب کردند، اما بنظر می رسد پشت پرده تحولاتی در روابط ایران و مصر در حال شکل گیری است."
این کارشناس صهیونیست در پاسخ به سؤال مجری شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر "انتقال مصر از محور آمریکا به محور روسیه" اظهار داشت: "انتقال و جابه جایی، ابزار بقا در منطقه خاورمیانه است. به نفع سیسی است که با همه طرفها روابط مثبت داشته باشید."
وی افزود: "پیمانها و معاهدات در خاورمیانه، ماندگار نیست."

 

پربیننده ترین خبرها