پایان شایعات پس از ظهور المهندس در شبکه العالم (ویدیو)

جمعه 5 آذر 1395 - 18:59

ابومهدی المهندس، جانشین فرماندهی بسیج عراق، دربارۀ حملۀ امروزِ داعش به جلسۀ فرماندهان بسیج در تلعفر توضیح داد.

العالمعراق

ابومهدی المهندس در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، ضمن مخالفت با استفاده از تعبیرِ هدف قرار گرفتنِ جلسۀ فرماندهان بسیج گفت: «چیزی به اسم فرماندهان بسیج وجود ندارد، ما همه سرباز و بسیجی هستیم و همگی در خدمت الحشد الشعبی و ملت عراق هستیم».

وی افزود: «حملاتی که به صورت می گیرد، تفاوتی با حملاتی که به دیگر سربازان می شود، ندارد؛ زیرا ما در فرودگاه تلعفر هستیم و این فرودگاه، در تیررس خمپاره های داعش است. آن ها از منطقۀ سیلوی تلعفر که هنوز در اشغال آن هاست، و به فرودگاه اشراف دارند، اینجا را می زنند».

جانشین فرماندهی بسیج عراق، با تاکید بر این که درگیری ها در تلعفر، جنگی تمام عیار است، این شهر را کانون جنگ با تروریست های داعشی دانست که از پشتیبانی کشورهای دیگر بهره می برند.

وی دربارۀ حملۀ امروزِ داعش به جلسۀ فرماندهان بسیج گفت: «آن ها یک خمپاره به فرودگاه شلیک کردند که به محل جلسه اصابت کرد که بر اثر آن، برخی از برادران زخم هایی سطحی برداشتند. دو نفر از زخمی ها هم برای مداوا به بیمارستان هایی که در شهر داریم، منتقل شدند و درمان شدند، زخم های بقیه هم در حد ترکش های ریز و خراش های سطحی بود».

ابومهدی المهندس دربارۀ روند عملیاتِ بسیج در پاکسازی مناطق از عناصر داعش نیز گفت: «امروز، مرحلۀ پنجم را آغاز کردیم و در سه محور اساسی پیش رفتیم و در حال کامل کردن عملیات پاکسازی جنوب فرودگاه تلعفر و غرب "خط اللاین" به سمتی جدید هستیم که جزئیات آن را طی دو روز آینده اعلام خواهیم کرد».

205

 

پربیننده ترین خبرها