اردوغان: برای براندازی اسد به سوریه لشکر کشیده‌ایم

اردوغان: برای براندازی اسد به سوریه لشکر کشیده‌ایم
سه شنبه 9 آذر 1395 - 20:30

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت ارتش این کشور عملیاتش در داخل خاک سوریه را با هدف پایان دادن به حکومت بشار اسد رئیس جمهور این کشور آغاز کرده است.

العالمترکیه

رجب طیب اردوغان در سخنرانی سه شنبۀ خود در استانبول گفت: براساس ارزیابی های من حدود، یک میلیون نفر از جمله شماری زن و کودک در سوریه جانشان را از دست داده اند و کشتار در این کشور همچنان ادامه دارد. سازمان ملل کجاست و چه اقدامی در این زمینه انجام داده است؟ آیا در عراق فعال است؟ خیر! از ما خواسته اند صبر پیشه کنیم. ولی ما سرانجام نتوانستیم در مقابل این وضعیت تحمل کنیم. به همین دلیل همراه با ارتش آزاد سوریه وارد خاک این کشور شدیم.
اردوغان خاطر نشان کرد: ما هیچ طرحی برای اشغال خاک سوریه نداریم. بلکه مأموریت ما بازگرداندن خاک سوریه به صاحبان واقعی آن است. این بدان معنی است که ما  فقط با هدف برقراری عدالت در آنجا حضور داریم تا برای حکومت بشار اسد که با نظام تروریستی اش، اقدام به رعب و دهشت افکنی در میان مردم سوریه می نماید حد و مرزی تعیین کنیم.
یادآور می شود ارتش ترکیه 24 آگوست گذشته با همکاری برخی از گروه های زیر شاخه ارتش آزاد سوریه عملیات "سپر فرات" را آغاز کرد. هدف اعلام شده این عملیات، پاکسازی مناطق نزدیک به مرز ترکیه از هر گونه حضور داعش بود. اما نیروهای ترکیه و همپیمانانش بارها به جنگ با نیروهای کرد سوریه پرداختند که بخشی از ائتلاف "نیروهای سوریه دمکراتیک" را تشکیل می دهند.
ترکیه همچنین هواپیماهای جنگی سوریه را به بمباران هوایی نیروهایش و به قتل رساندن سه تن از آنها متهم کرده است.
216

پربیننده ترین خبرها