بشاراسد: ترامپ می تواند متحد سوریه باشد+ویدیو

چهارشنبه 24 آذر 1395 - 23:16

بشار اسد رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که عملیات نظامی بعد از آزادسازی حلب تنها در مکانی متوقف خواهد شد که تروریست‌ها مستقیم اعلام کنند می خواهند سلاح خود را زمین بگذارند و از آن منطقه خارج شوند.

العالم- سوریه

بشار اسد روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی "روسیه 24" و "ان تی وی"، تصریح کرد که حمله گسترده اخیر تروریست‌های داعش به تدمر با استفاده از شمار زیادی تروریست و سلاح‌های پیشرفته، بیانگر آن است که مورد حمایت مستقیم برخی کشورها قرار گرفته اند، بویژه این که حمله به تدمر با نبرد آزادسازی حلب همزمان شد تا آزادسازی حلب را کم اهمیت جلوه دهند و ارتش سوریه را در جبهه های متعدد گرفتار کنند.

وی گفت بدون تردید همانطور که تدمر را در گذشته آزاد کردیم بار دیگر نیز آن را آزاد خواهیم کرد.

اسد با بیان این که آمریکایی ها همواره خدعه می کنند و وقتی برنامه‌هایشان در جایی شکست می خورد، دست به تنش آفرینی می زنند تا طرف های مختلف را تحریک کنند، تصریح کرد که مقام های واشنگتن در صدد ترویج دروغ موسوم به "معارضان میانه رو" یا "مبارزان میانه رو " در سوریه برآمدند اما در این زمینه شکست خوردند زیرا عکس این امر برای همه ثابت و آشکار شد که همه کسانی که از آنها حمایت می‌کنند افراطی عضو النصره یا داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی دارای عقاید افراطی هستند.

ترامپ می تواند متحد طبیعی سوریه باشد

وی درباره سخنان خود بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا مبنی بر این که وی می تواند متحد طبیعی برای سوریه باشد، گفت: در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در باره مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر به منظور سرنگونی دولت های کشورها، دقیق و صریح بود.

وی افزود: این موضع خوب است، اما همه چیز بستگی به اراده ترامپ برای ادامه حرکت به این سو دارد و این که تا چه اندازه می تواند در این زمینه اقدام کند؟

رئیس جمهوری سوریه گفت: برای همه معلوم است که لابی ها در آمریکا تا چه اندازه قدرتمند هستند. آنها با ترامپ مخالفت کردند و به فشار بر وی تا زمانی که بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند، ادامه می دهند تا وادار به عدول از این موضع و مسائل دیگر شود.

بشار اسد ادامه داد: در غیر این صورت وی مجبور به رویارویی آشکار با این لابی ها، اعضای کنگره، رسانه ها و نیز لابی صنایع دفاعی خواهد بود که برافروخته شدن آتش جنگ برای آنها پرسود است.

وی گفت: این وضعیت را در عراق شاهد بودیم و به تازگی نیز در یمن تکرار شد. به این ترتیب اگر ترامپ این موانع را برطرف کند و واقعی با تروریست ها مبارزه کند می تواند متحد طبیعی ما باشد.

رئیس جمهوری سوریه 24 آبان ماه نیز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: نمی‌توانم بگویم ترامپ چه خواهد کرد، اما می‌گویم که اگر با تروریست‌ها بجنگد، می‌تواند از همپیمانان طبیعی ما در این زمینه باشد مانند روس‌ها، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر که خواهان شکست تروریسم هستند.

213-9

پربیننده ترین خبرها