نخست وزیر یمن: انگلیس شریک جرم عربستان است

نخست وزیر یمن: انگلیس شریک جرم عربستان است
يکشنبه 28 آذر 1395 - 06:11

رئیس دولت نجات ملی یمن، انگلیس را شریک جنایات عربستان سعودی در یمن توصیف کرد.

العالم یمن

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر یمن، انگلیس را به همدستی در جنایات متجاوزان سعودی در یمن متهم و تاکید کرد لندن بیش از وضع انسانی در یمن به پول معاملات تسلیحاتی خود توجه دارد. مقامات انگلیسی از هرگونه اظهار نظر درباره معاملات تسلیحاتی خود با عربستان سعودی به بهانه منافع خود با این کشور خودداری کرده اند.

با وجود جنایات متجاوزان سعودی در یمن همچنان متحدان ریاض بر ادامه حمایت تسلیحاتی از ریاض تاکید دارند. استفاده از این موشک ها و بمب ها باعث کشتار دهها هزار غیر نظامی در یمن شده است. انگلیس یکی از کشورهایی است که از عربستان سعودی حمایت تسلیحاتی می کند. لندن با درخواست های مختلف برای تعلیق فروش تسلیحات به ریاض مخالفت کرده است.

انگس رابرتسون رئیس فراکسیون حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلیس توقف فروش سلاح به عربستان سعودی را خواستار شده است. بهانه های ترزا می نخست وزیر انگلیس در دفاع از معاملات تسلیحاتی با ریاض مبتنی بر منافع ویژه است.

رابرتسون گفت: انگلیس موشک های هدایت شونده دقیق در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد. همچنین لندن اجازه داده است سه میلیارد پوند سلاح از زمان حمله به یمن به عربستان سعودی فروخته شود. چگونه باید دولت انگلیس سیاست اخلاقی در یمن اتخاذ کند.

ترزا می گفت: ما روابطی با عربستان سعودی داریم و امنیت کشورهای عرب خلیج (فارس) برای ما مهم است. ما با عربستان سعودی در زمینه های اطلاعاتی همکاری می کنیم و این همکاری ها باعث نجات صدها نفر در انگلیس شده است.

در مقابل، عبدالعزیز بن حبتور رئیس دولت نجات ملی یمن نیز لندن را به مشارکت در جنایات رخ داده علیه یمنی ها متهم و تاکید کرد انگلیس با آگاهی از این که از بمب های خوشه ای در یمن علیه غیرنظامیان استفاده می شود، این بمب ها را  به عربستان سعودی فروخته است.

وی انگلیس را به بی توجهی به بحران انسانی در یمن و توجه کامل به منافع مالی خود متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها