نقشه تازه قطر و ترکیه در شمال سوریه

نقشه تازه قطر و ترکیه در شمال سوریه
يکشنبه 5 دی 1395 - 12:48

منابع خبری گزارش دادند که ترکیه و قطر در پوشش دو موسسه "امداد رسانی و کمک به ایتام" درحال احداث منطقه ای مسکونی در نواحی شهر ادلب در نزدیک مرز سوریه هستند.

العالم - سوریه

سایت شام تایمز اعلام کرد، موسسه امدادرسانی "İHH" ترکیه با همکاری موسسه قطری سرپرستی ایتام "راف" از پایان فاز اول پروژه ساخت منطقه مسکونی جدیدی در حومه شهر ادلب، نزدیک مرز سوریه با ترکیه خبر داد.
به نوشته روزنامه ینی شفق ترکیه، مرحله اول این پروژه شامل ساخت یکصد واحد مسکونی به مساحت 65 مترمربع در کنار سایر تاسیسات زیربنایی است.
بوراک کارجا اوغلو سخنگوی موسسه امداد رسانی "İHH" ترکیه در مصاحبه با روزنامه ینی شفق مدعی شد: این موسسه برای رفع مشکل کمبود مسکن در منطقه تصمیم گرفت که این روستا را احداث کند.
وی افزود: این موسسه تصمیم دارد که تا دو ماه دیگر واحدهای فاز اول پروژه را تحویل دهد تا سپس مرحله دوم آغاز شود. مرحله دوم پروژه شامل ساخت چهار مجتمع مسکونی است تا واحدهای این منطقه در مجموع به هزار واحد برسد.
همزمان صفحه رسمی موسسه امدادرسانی "İHH" ترکیه در شبکه اجتماعی فیسبوک، تصاویری از تکمیل مرحله اول ساخت و ساز را منتشر کرد و مدعی شد که این روستا برای اسکان 15 هزار کودک یتیم طراحی شده است.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها