افزایش فروش شرکت پژو پس از برجام

افزایش فروش شرکت پژو پس از برجام
چهارشنبه 22 دی 1395 - 15:08

شرکت چندملیتی پژو سیتروئن از افزایش فروش سالانه خود به لطف توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز؛ پژو سیتروئن اعلام کرد فروش این شرکت چندملیتی فرانسوی‌الاصل در سال گذشته میلادی 5.8 درصد افزایش یافت. فروش مطلوب محصولات پژو در ایران و بهبود بازار خودرو در اروپا مهمترین عوامل افزایش عرضه محصولات این شرکت عنوان می‌شود.
پژو سیتروئن (پی‌اس‌ای) دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در اروپا پس از فولکس‌واگن، وعده داده است فروش خود را در بازارهای نوظهور افزایش دهد و تغییرات بزرگی در سه برند مهم خود به وجود آورد.
در بیانیه این شرکت که امروز منتشر شد آمده است عرضه جهانی پژو سیتروئن در سال گذشته به 3 میلیون و 146 هزار خودرو رسید. این رقم در سال 2015، 2 میلیون و 973 هزار خودرو بود. رشد فروش پژو سیتروئن به معنای بهترین عملکرد سالانه این شرکت از سال 2010 است و امکان عبور آن از مرز عرضه 3 میلیون خودرو را برای نخستین بار از سال 2011 فراهم کرد.
در سال 2016، فروش پژو در خاورمیانه 112.8 درصد (معادل 200 هزار خودرو) افزایش یافت که لغو تحریم‌های ایران پس از امضای توافق هسته‌ای مهمترین دلیل آن محسوب می‌شود. فروش این شرکت در اروپا نیز 3.56 درصد افزایش را تجربه کرد. این در حالی است که فروش پژو سیتروئن در چین و آسیای جنوب شرقی با کاهشی 16 درصدی روبرو شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها