تولید نفت عربستان به زیر 10 میلیون بشکه در روز رسید

تولید نفت عربستان به زیر 10 میلیون بشکه در روز رسید
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 17:57

عربستان سعودی تولید نفت خود را به کمی پایین تر از 10 میلیون بشکه در روز رسانده است و قصد دارد در چارچوب توافق با تولیدکنندگان جهانی نفت، تولید خود را در ماه فوریه بیش از این کاهش دهد.

العالم - عربستان سعودی

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت عربستان سعودی تولید نفت خود را به کمی پایین تر از 10 میلیون بشکه در روز رسانده است و قصد دارد در چارچوب توافق با تولیدکنندگان جهانی نفت ، تولید خود را در ماه فوریه بیش از این کاهش دهد.

­وی در نشستی نفتی در ابوظبی امارات عربی متحده به خبرنگاران گفت درحال حاضر وضعیت بازار بسیار مناسب است اماعربستان سعودی مجبور شد تولید خود را به شدت کاهش دهد و به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی ، وی افزود : درحال حاضر فصل تقاضای پایین در عربستان سعودی است برای همین تصمیم گرفتیم تولید خود را به شدت کاهش دهیم ، سطح تولید را به سطح تقاضا در ژانویه رساندیم و تولید خود را به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز کاهش دادیم که تا پایان این ماه در همین سطح باقی خواهند ماند.

­بررسی که رویترز انجام داده است نشان می دهد تولید عربستان سعودی در ماه دسامبر تقریبا 10 میلیون و 450 هزار بشکه در روز بوده است.

وزیر انرژی عربستان گفت کشورش : همچنین سطح مشخص شده خرید نفت برای مشتریهای خود را در سراسر جهان برای ماه فوریه کاهش داده است و شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) به مشتریهای خود سطح پیش بینی شده را اطلاع داده است که نسبت به ژانویه کاهش بیشتری داشته است ، این مسئله پایبندی عربستان را به توافق نشان می دهد.

الفالح در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این توافق به تمدید بیش از شش ماه نیاز دارد یا نه ، گفت : تولید کنندگان بازار نفت را زیر نظر خواهند داشت و در صورت نیاز اقدام لازم را انجام خواهند داد.

وی در نشست بخش نفت به خبرنگاران گفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان مستقل در پایبندی به این توافق بسیار جدی هستند.
وی روز پنجشنبه در نشست ابوظبی گفته بود پیش بینی می کند تا دو یا سه سال آینده عرضه در بازار جهانی نفت کاهش یابد.

وی اضافه کرد پیش بینی می کند تقاضای جهانی نفت در سال 2017 بیش از یک میلیون بشکه در روز رشد داشته باشد.

وزیر انرژی عربستان تاکید کرد بازار به طرف توازن بین عرضه و تقاضا پیش می رود و توافق دسامبر گذشته بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان مستقل برای کاهش تولید ، این روند را سرعت خواهد بخشید.

وی گفت این توافق شش ماه است و تولیدکنندگان بعدا درباره امکان تمدید آن گفتگو خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها