عملیات ارتش سوریه در وادی بردا متوقف نشده است

عملیات ارتش سوریه در وادی بردا متوقف نشده است
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 18:24

ارتش سوریه تلاش می کند مشکلات منطقه ریف دمشق را از طریق راه حل نظامی، فعال سازی روند آشتی ملی و رسیدگی به وضعیت افراد مسلح حل کند.

العالم - سوریه

 ارتش سوریه تلاش می کند به مشکلات منطقه ریف دمشق از طریق راه حل نظامی، فعال سازی روند آشتی ملی و رسیدگی به وضع (کیفری) افراد مسلح بپردازد و تا کنون راه حل های ارتش سوریه قابل قبول بوده است و احتمال دارد مشکل آب منطقه عین الفیجه به زودی حل شود.

 به گزارش خبرنگار شبکه المیادین از شمال ریف دمشق گفت، به نظر می رسد چارچوبی برای حل مشکل آب در منطقه عین الفیجه در حال شکل گرفتن است. توافق اولیه برای ورود مهندسان سازمان آب ریف دمشق برای تعمیر شبکه توزیع آب صورت گرفته است. دو فرمانده گروه های مسلح شروط افسران ارتش سوریه را برای توقف عملیات نظامی در ریف دمشق به دیگر گروه های مسلح منتقل کردند.

اسامه العمری شهردار منطقه نبع الفیجه در ریف دمشق در این باره گفت، برخی از فرماندهان گروه های مسلح به اینجا آمدند و قول دادند با اعضای دیگر گروه ها برای رسیدن به راه حل گفتگو و رایزنی کنند. قرار است در بیست و چهار ساعت آینده گروه های فنی و مهندسی برای اصلاح خرابی های شبکه توزیع آب که تروریست ها مسبب خرابی آن هستند، وارد منطقه عین الفیجه شوند و آبرسانی به مردم دمشق و ریف آن انجام شود.

خبرنگار المیادین در ادامه گفت، گامی بزرگ در جهت آشتی ملی در این منطقه صورت گرفت و به وضع نزدیک به پانصد نفر رسیدگی شد. در میان این پانصد نفر، شصت فرد مسلح حضور داشتند، شماری از آنها افراد غایب از خدمت سربازی و برخی دیگر دارای مسائل کیفری بودند.

یکی از افرادی که در چارچوب آشتی ملی، خود را تحویل ارتش سوریه داده است، گفت، من سرباز بودم و به مرخصی آمده بودم و پس از آن به خدمت برنگشتم، اما الآن برای بازگشت به خدمت سربازی درخواست دادم.

یکی دیگر از این افراد گفت، من از کفیر الزیت هستم، می خواهم به آغوش کشورم بازگردم. من از تروریسم، گرسنگی، آوارگی و محاصره خسته شده ام و می خواهم همه اینها تمام شود.

محمد الخضر در ادامه گزارش گفت، با پیوستن شمار زیادی از افراد به روند آشتی ملی وضع امنیتی در وادی بردا (به فتح ب و ر) بهبود یافته است. مردم امیدوارند اوضاع بهتر شود و گروه های مسلح از این مناطق خارج شوند.

محمود العود شهردار منطقه دیر مقرن گفت، مردم این منطقه به علت حضور گروه های مسلح به شدت تحت فشار بودند و در رنج و مشّقت زندگی می کردند. مردم آزادی و اختیار هیچ چیز را نداشتند و شمار زیادی افراد بیگانه کشته شدند.

محمد الخضر درباره ضد و نقیض بودن خبرها در خصوص پذیرش توافق و مسئله آشتی ملی در وادی بردا گفت، واقعیت این است که پانصد نفر از روز گذشته تا کنون به روند آشتی ملی پیوستند، و به علت تقاضاهای زیاد، رسیدگی به وضع شماری از متقاضیان به امروز موکول شد. وضع مناطق و روستاهای زیادی در وادی بردا مشخص شده و تا کنون فقط وضع مناطق کفیر الزیت، بسیمه و نبع الفیجه روشن نشده است.   دو نفر از طرف افراد مسلح آمدند و با ارتش سوریه در حضور طرف روسی در خصوص برقراری آتش بس گفتگو کردند و قرار شد تا دو ساعت بعد پاسخ دهند.

به گفته وی، شمار زیادی از افراد مسئول، استاندار دمشق و چهره های محلی منتظر پاسخ هستند. زمان پاسخگویی افراد مسلح تمدید شد و تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم. ساکنان محلی از اختلاف نظر میان گروه های مسلح در این منطقه در خصوص ناتوانی آنها برای پاسخگویی به شروط ارتش سوریه خبر دادند. اما عملیات نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی هرگز متوقف نشده است و آنها هم اکنون در منطقه عین الفیجه پیشروی کرده اند و ساختمان جمعیت العنقاء را به کنترل خود درآوردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها