نگرانی دیده بان حقوق بشر از مواضع ترامپ

نگرانی دیده بان حقوق بشر از مواضع ترامپ
دوشنبه 27 دی 1395 - 10:47

سازمان دیده بان حقوق بشر درباره مواضع "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که وی حقوق اساسی را مانعی در مقابل پیشرفت انسان می داند.

العالم - آمریکا
سایت "رأی الیوم" نوشت سازمان معروف دیده بان حقوق بشر طی اظهار نظری دیرهنگام، انتخاب ترامپ را نقض آشکار اصول اساسی احترام و برابری دانست.
"کنت روت" مدیر اجرایی این سازمان گفت که ترامپ نوع بیان بسیار زشتی درباره پناهجویان دارد و آنها را پیوسته مورد اهانت قرار می دهد. وی به یک قاضی به خاطر اصل و نسبش توهین می کند و چندین اتهام جنسی را در پرونده خود دارد .
"روت" تصریح کرده است که رئیس جمهور منتخب آمریکا، خود را سخنگو و نماینده مردم می داند و مدعی است که مردم، حقوق اساسی را مانع تحقق اراده اکثریت و دفاع از کشور در مقابل تهدیدهای موجود می داند.
وی خاطرنشان می کند که بهترین راه برای مهار این ابتذال در گفتار و اهانت گسترده وی به شأن و کرامت انسان، تثبیت ارزش های انسانی است؛ ارزشهایی که پایه و مبنای حقوق بشر می باشند.
حزب دموکرات امریکا دو روز قبل اعلام کرد که قصد دارد طرح جامعی را به منظور آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 وضع کند.
از سوی دیگر "جولی بست" خبرنگار و متخصص امور کاخ سفید هشدار داد که تعدادی از پست های اداری ساختمان ریاست جمهوری، خالی مانده اند.
وی گفت اغلب سمت های شورای امنیت ملی امریکا، چند روز مانده به مراسم تحلیف، همچنان خالی مانده اند.
"بست" به شبکه خبری سی ان ان گفت که ترامپ کارکنان عالی رتبه را منصوب کرده است با این حال تعدادی از دفترها و سمت ها بر خلاف عرف تا کنون خالی مانده اند در حالی که چند روز بیشتر به مراسم تحلیف باقی نمانده است.
این خبرنگار گفت که شاید این مسئولیت ها چندان به چشم مردم نیاید اما در پشت پرده کاخ سفید از اهمیت بسیاری در پیشبرد کارها به خصوص در شرایط بحرانی برخوردارند. 
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها