مرحله نهایی دعوای 3 میلیارد دلاری روسیه و اوکراین

مرحله نهایی دعوای 3 میلیارد دلاری روسیه و اوکراین
دوشنبه 27 دی 1395 - 18:44

اختلاف 3 میلیارد دلاری روسیه و اوکراین در روز سه شنبه در دادگاه انگلیس بررسی خواهد شد.

العالم - اروپا


به نقل از رویترز; روسیه در ماه دسامبر سال 2013 در اواخر دوره حکومت «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهوری مخلوع اوکراین، سه میلیارد دلار از اوراق قرضه اروپایی این کشور را در انگلیس خریداری کرد.

مقام های اوکراینی پیش تر ابراز امیدواری کرده بودند که روسیه نیز مانند سایر طلبکاران این کشور در صندوق بین المللی پول با تجدید برنامه بازپرداخت بدهی موافقت کند و همانند آنها کاهش 20درصد از مبلغ بدهی را بپذیرد.

مقام های روسیه این درخواست اوکراین را رد و اعلام کرده بودند شرایط کشور آنها با سایر طلبکاران اوکراین فرق می کند و در واقع بدهی این کشور به یک کشور و نه طلبکاران شخصی است.

روابط روسیه و اوکراین کاملا تیره است و بدهی نیز بر آن سایه مضاعف انداخته است.

پس از روی کار آمدن یک دولت جدید در اکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی داشته اند.

جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال 2014 توسط طرفداران این کشور بر اساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌ها، وضع اقتصاد اوکراین بسیار وخیم است و این کشور دریک سال اخیر برای بهبودی وضع بخش‌های اقتصادی خود از صندوق بین المللی پول وام دریافت کرده است. بدهی‌های خارجی اوکراین نزدیک به 80 میلیارد دلار است.

 

SA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها