درخواست عراق از اردن برای تحویل یک مسؤول سابق

درخواست عراق از اردن برای تحویل یک مسؤول سابق
جمعه 15 بهمن 1395 - 09:01

عراق از مقامات اردنی خواست، مسئول سابق عراقی را که بطور غیابی به اختلاس حدود 800 میلیون دلار از وزارت دفاع این کشور محکوم شده، به این کشور تحویل دهد.

العالم - عراق

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، کمیسیون نزاهت عراق که موسسه ای رسمی درخصوص بررسی پرونده های فساد است در این باره تصریح کرد: مقامات اردنی در اواسط ماه گذشته متهم " زیاد طارق عبدالله القطان" را بازداشت کردند. القطان چندین پست را در وزارت دفاع عراق برعهده داشت که معاون سابق دبیر کل از آن جمله است.

این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: بازداشت القطان در اردن پس از آن صورت گرفت که عراق حکم صادره علیه او را برای ریاست دادستان عمومی و دادستان نیز به نوبه خود، آن را برای رئیس پلیس عربی و بین الملل "اینترپل" فرستاد.
در حال حاضر اینترپل این اختلاس گر را در فهرست اعلان قرمز خود قرار داده است.

این کمیسیون افزود: به منظورآگاهی مقامات قضایی اردنی و کمک به آنها برای تصمیم گیری مناسب و تحویل متهم، در سریعترین زمان ممکن از طریق دادستان کل و راههای دیپلماتیک، پرونده استرداد این فرد را برای آنها ارسال کردیم.
به گفته کمیسیون نزاهت، دادگاه عراق این متهم را به تحمل 180 سال زندان و بازگرداندن مبلغ مورد اختلاس (بیش از 800 میلیون دلار) محکوم کرده است.

القطان در دوران حکومت موقت عراق، چندین پست را در وزارت دفاع این کشور برعهده داشت که معاون دبیر کل و مدیر کل حوزه تسلیحات و تجهیزات دراین وزارتخانه، از 28 ژوئن 2004 تا سوم ژوئن 2005 ، از آن جمله است.
یک منبع در کمیسیون نزاهت عراق در ادامه افزود: انتظار می رود که اردن براساس موافقتنامه های پیشین، در چارچوب اتحادیه عرب، این متهم را به مقامات عراقی تحویل دهد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها