آمریکا مانع فعالیت نخست‌وزیر اسبق فلسطین در سازمان ملل

آمریکا مانع فعالیت نخست‌وزیر اسبق فلسطین در سازمان ملل
شنبه 23 بهمن 1395 - 08:49

آمریکا به نخست‌وزیر اسبق فلسطین اجازه نداد به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی فعالیت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ آمریکا مانع از انتصاب «سلام فیاض»، نخست‌وزیر اسبق تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی شد.
«نیکی هالی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: «از پیامی که این انتصاب در سازمان ملل ارسال می‌کند، پشتیبانی نمی‌کند» چرا که فلسطین از حق عضویت کامل این سازمان برخوردار نیست.
«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته به شورای امنیت اعلام کرده بود قصد دارد برای حمایت از نقش سازمان ملل در لیبی و کمک به پیشبرد مذاکرات در خصوص توافق سیاسی متزلزل این کشور، فیاض را به عنوان فرستاده این سازمان در لیبی منصوب کند.
سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین افزود آمریکا با دیدن نامه گوترش و نخستین انتصاب نماینده او برای یک منطقه مهم پرتنش «ناامید» شده است. در ادامه اظهارات وی ادعا شده است: «سازمان ملل مدتهاست به شیوه‌ای ناعادلانه از حکومت فلسطین حمایت کرده و به متحدانمان در اسرائیل آسیب رسانده است. ... آمریکا در آینده به جای صحبت در خصوص حمایت از متحدانمان، اقدام خواهد کرد.»
سلام فیاض 64 ساله در سال‌های 2007 تا 2013 نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بود. وی همچنین دو بار وزیر امور دارایی تشکیلات خودگردان بوده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نیکی هالی از قطعنامه ماه دسامبر سال گذشته سازمان ملل که از اسرائیل می‌خواهد شهرک‌سازی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی متوقف کند، انتقاد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها