گاردین: ترامپ مبارزه با فساد را تضعیف می کند

گاردین: ترامپ مبارزه با فساد را تضعیف می کند
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 22:05

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مبارزه با فساد در دولت ترامپ تضعیف خواهد شد.

العالم - آمریکا

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین در گزارشی به قلم لاری الیوت نوشت: در حالی که چهار هفته از ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گذرد، چهار دهه پیشرفت در حوزه مبارزه با فساد در معرض خطر قرار گرفته و قلب حاکمان فاسد در سراسر دنیا روشن شده است.

در این گزارش آمده است: فساد چیز خوبی نیست؛ فساد مانع توسعه و بروز درگیری در کشورهای متزلزل می شود، باعث بی اعتمادی مالیات دهندگان در کشورهای غنی در مورد کمک به کشورهای فقیر می گردد و شرکت های متقلب را در موضعی بالاتر از شرکت های قانونمند قرار می دهد.

آمریکا از زمان وضع قانون فعالیت های مفسدانه خارجی مصوب سال 1978 در خط مقدم مبارزه بین المللی علیه فساد بوده است؛ هدف این قانون جلوگیری از شرکت های چند ملیتی از رشوه دادن به مقامات فاسد و انعقاد قرارداد با آنها بوده است. در این کار منافعی برای خود آمریکا هم وجود داشت. آمریکا مطمئن بود که با وجود یک مبارزه منصفانه علیه فساد، شرکت های آمریکایی بهتر می توانند قراردادهای خارجی را از آنِ خود کنند. فساد به راحتی اجازه می دهد شرکت های ضعیف بتوانند شرکت های آمریکایی را از مبادلات محروم کنند.

در حالی که چهار هفته از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گذرد، چهار دهه پیشرفت در حوزه مبارزه با فساد در معرض خطر قرار گرفته و قلب حاکمان فاسد در سراسر دنیا روشن شده است. دولت ترامپ اکنون می گوید قصد دارد شفافیت و قاطعیت در مبارزه با فساد را کاهش دهد؛ در این صورت کشورهای توسعه یافته پیام را دریافت می کنند و شرکت های اروپایی احتمالاً با دولت های خود لابی می کنند تا کار مشابه ای را آغاز کنند. ترامپ همان چیزی است که لنین احمق سودمند می نامد، وی در واقع فراهم کننده شرایطی است که به ضرر توسعه، امنیت جهانی و آمریکا خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها