رایزنی مقدماتی مسکو، تهران و دمشق در آستانه

رایزنی مقدماتی مسکو، تهران و دمشق در آستانه
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 04:06

یک منبع نزدیک به مذاکرات آستانه تاکید کرد که هیاتهای مذاکره کننده وارد پایتخت قزاقستان شدند و در حال انجام رایزنی مقدماتی برای مرحله دوم مذاکرات درباره حل و فصل بحران سوریه هستند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع امروز سه شنبه گفت: هیات روسی با هیات ایرانی سپس با نمایندگان هیات دولت سوریه دیدار کرد؛ هیات سوریه و ایران نیز با یکدیگر رایزنی کردند که در این رایزنی ها آخرین تحولات در عرصه سوریه و مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

به نوشته "روسیا الیوم"، جابری انصاری نماینده ایران در مذاکرات آستانه با بشار جعفری نماینده دولت سوریه دیدار کرد و دو طرف درباره آخرین تحولات در عرصه سوریه و دستورکار مذاکرات آستانه گفتگو کردند.

سرتیپ استانیسلاو حاجی محمدوف نایب رییس اداره کل عملیاتی ستاد مشترک ارتش روسیه و الکساندرلاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه به سوریه و سرگئی ورشینین مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقا در وزارت خارجه روسیه در این رایزنی ها مشارکت می کنند.

قرار است که نشست دوره ای برای حل بحران سوریه در روزهای 15 و 16 ماه جاری در آستانه پشت درهای بسته برگزار شود؛ اما برای برگزاری یک نشست مطبوعاتی درپی این نشست نیز برنامه ریزی شده است.

هیاتهای روسیه، ایران، دولت سوریه و سازمان ملل برای مشارکت در این نشست وارد آستانه شدند؛ این در حالی است که وزارت خارجه قزاقستان تاکید کرد که احتمال می رود دیگر شرکت کنندگان از جمله نمایندگان ترکیه و مخالفان مسلح سوریه نیز از راه برسند.

210-9

پربیننده ترین خبرها