پیشتازی حزب حاکم اکوادور در انتخابات ریاست جمهوری

پیشتازی حزب حاکم اکوادور در انتخابات ریاست جمهوری
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 10:21

نامزد حزب حاکم اکوادور در انتخابات ریاست جمهوری از نامزد حزب راست گرای رقیب، پیش افتاده است.

العالم آمریکا


نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بیانگر پیش افتادن لنین مورِنو نامزد حزب چپ حاکم از رقیب راستی خود گویلِرمو لاسو است .
شمارش 9 / 20 درصد آراء در روز یکشنبه گذشته نشان داد که لنین مورینو حدود 85 / 37 درصد و گویلرمو لاسو که قبلاً در بخش بانکی فعالیت می کرد، حدود 81 / 30 درصد آراء را به دست آورده است .
مورنو که بازنشسته است و قبلاً معاون رئیس جمهوری بود، برای تداوم حکومت 10 سالۀ حزب چپ حاکم و کشیده نشدن انتخابات به دور دوم در روز 2 آوریل نیاز به 40 درصد آراء و اختلاف 10 درصدی با نزدیک ترین رقیب خود دارد.
مردم اکوادور روز شنبه این هفته در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رأی رفتند تا جایگزینی برای رافائل کوره آ رئیس جمهور پیشینِ چپ کشور خود انتخاب کنند. کوره آ پس از یک دهه حکومت از سمت خود کناره گیری کرد.  
کارشناسان روز شنبه معتقد بودند که مورنو که بین سال های 2007 و 2013 معاون کوره آ بود، در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه پیروز خواهد شد ولی احتمال دادند که مورینو نتواند همه آرای لازم را در دور اول به دست بیاورد.
لاسو هم که چپ میانه است و در بخش بانکی فعالیت کرده، وعده هایی داده است که ایجاد یک میلیون فرصت شغلی و لغو حق پناهندگی جولیان آسانگ مؤسس ویکی لیکس جزء وعده هایش است.
سفارت اکوادور در لندن پایتخت انگلیس سال 2012 به آسانگ حق پناهندگی داده است.

گویلرمو لاسو

دختر دست فروش در نزدیکی تابلوی تبلیغاتی لاسو

 


  214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها