درگیری در پاریس در اعتراض به خشونت پلیس

درگیری در پاریس در اعتراض به خشونت پلیس
جمعه 6 اسفند 1395 - 10:41

دانش آموزان فرانسوی با گذشت سه هفته از تعرض ماموران پلیس این کشور به یک کارگر جوان سیاهپوست، پس از تعطیل کردن 16 دبیرستان پاریس، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، خشونتها دیروز (پنجشنبه) در یک میدان مرکزی پایتخت فرانسه هنگامی آغاز شد که جوانانی که برخی نقاب بر چهره داشتند، تلاش کردند که صفوف نیروهای پلیس را درهم شکسته و از آن بگذرند.
برخی از تظاهرکنندگان به شماری از خودروها و دستگاه های خودپرداز آسیب رساندند و برخی دیگر به سوی ماموران پلیس قلوه سنگ پرتاب کردند که با شلیک گاز اشک آور نیروهای پلیس، مواجه شدند.
پلیس در جریان این درگیری های خشونت بار که بخشی از رشته اعتراض هایی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه بود که از دوم فوریه (14 بهمن ماه) در اعتراض به تعرض پلیس به یک جوان 22 ساله به نام تئو آغاز شده است، 11 تن را دستگیر کرد.
نجات والود – بلقاسم وزیر آموزش فرانسه با درخواست آرامش گفت: احساسات جوانان در باره مساله تئو قابل درک است، اما باید به اجازه داد که این پرونده مسیر خود و روند قضایی را طی کند.
وی افزود: خشونت قابل پذیرش نیست.
به گفته مسئولان آموزشی پاریس، امور آموزشی در 16 دبیرستان به کلی مختل و در حدود 12 مدرسه دیگر نیمه تعطیل شد.
ورودی بسیاری از این مدارس با زباله و سطل زبانه مسدود شده که برخی به آتش کشیده شده بود.
به گزارش ایرنا، بنابر این گزارش یکی از افسران پلیس در این پرونده به تجاوز به فرد سیاهپوست با باتوم متهم شده و سه تن دیگر نیز متهم به حمله به این فرد هستند. هر چهار تن از شغل خود معلق شده اند.
کشته شدن دو نوجوان در سال 2005 بر اثر برق گرفتگی در یک پست فرعی برق، در هنگام فرار از تعقیب پلیس، موجب برپا شدن چندین هفته تظاهرات خشونت بار و و شورش در سراسر کشور فرانسه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها