پنس: ترامپ بر سر امنیت اسرائیل سازش نخواهد کرد

پنس: ترامپ بر سر امنیت اسرائیل سازش نخواهد کرد
شنبه 7 اسفند 1395 - 12:45

معاون رئیس جمهوری آمریکا در گردهمایی سالانه لابی صهیونیستی «ائتلاف یهودیان جمهوریخواه»، با تاکید بر عزم جدی واشنگتن برای تامین امنیت یهودیان و حمایت از روند «صلح خاورمیانه»، تاکید کرد دولت ترامپ بر سر امنیت، به گفته او «کشور یهودی اسرائیل»، سازش نخواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، «مایک پنس» که بتازگی در سفر خود به آلمان اردوگاه کار اجباری «داخائو» متعلق به آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم بازدید کرده است، ساعاتی قبل در سخنانی در گردهمایی سالانه این گروه یهودی در شهر «لاس وگاس» با گفتن اینکه کاخ سفید هنوز در حال «بررسی» مساله انتقال سفارت آمریکا از «تل آویو» به شهر «بیت المقدس» است، احتمال انجام این کار را رد نکرد و درباره رویکرد رئیس جمهوری جدید آمریکا به برقراری صلح بین فلسطین و اسرائیل افزود: به شما اطمینان می دهم که آمریکا در دوران ترامپ از روند این مذاکرات حمایت خواهد کرد و همان طور که رئیس جمهوری گفته است، هر گونه توافقی باید بین طرفین شکل گیرد.
وی ادامه داد: بدون شک باید در این راستا برخی سازش ها توسط اسرائیل نیز صورت گیرد، اما بدانید که تیم ترامپ هرگز بر سر امنیت «کشور یهودی اسرائیل» سازش نخواهد کرد.
معاون ترامپ در این گردهمایی 500 نفره با بیان این ادعای مقامات آمریکایی که ایران را به تلاش به دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند، تصریح کرد: دولت ترامپ «رسما و با جدیت» سوگند خورده تا از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. عوامل تروریستی در مناطقی مانند لبنان و سوریه و نوار غزه دیگر شاهد برخورد نرم زمان اوباما نخواهند بود و ممکن است تحریم های غیرهسته ای جدیدی علیه جمهوری اسلامی در راه باشد.
به گزارش ایرنا، ائتلاف یهودیان جمهوریخواه (Republican Jewish Coalition/RJC) که در سال 1985 تاسیس شد، بزرگترین تشکل های یهودیان در آمریکاست که طی مبارزات انتخاباتی انتخابات سال 2016 آمریکا در کنار «آیپک» (بزرگترین لابی صهیونیست ها در آمریکا) و سرمایه داران صهیونیستی مانند «شلدون آدلسون» از حامیان جدی مالی و ترامپ به شمار می رفت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها