پایان روند تحقیقات پرونده فساد رئیس‌جمهور کره جنوبی

پایان روند تحقیقات پرونده فساد رئیس‌جمهور کره جنوبی
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 12:51

دادستان های ویژه مسوول رسیدگی به پرونده ارتباط معاون اول شرکت سامسونگ با رسوایی پارک گون-هه روند این تحقیقات را رو به پایان اعلام کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه; دادستان های ویژه روز دوشنبه اتهامات پرونده فساد مالی که رییس جمهور استیضاح شده این کشور، پارک گون-هه، و یکی از شرکت های بزرگ هم  در آن درگیر بودند را بررسی نهایی میکنند.

این  تصمیم بدان معناست که آنها فقط تا روز سه شنبه فرصت دارند تصمیمی اتخاذ کنند مبنی بر اینکه آیا لی جی یونگ، جانشین رئیس هیئت‌ مدیره‌ی سامسونگ، را می بایست متهم این پرونده معرفی کنند  یا خیر. وی اوایل این ماه به اتهام رشوه خواری و دیگر اتهامات دستگیر شده بود.

دادستان های ویژه، که دسامبر گذشته از طرف پارلمان مسوول رسیدگی به این پرونده شده اند، در حال بررسی اتهام رشوه خواری چوی سون سیل، معتمد رییس جمهور پارک،  برای جلب موافقت دولت برای ادغام بحث برانگیز دو واحد از شرکت بزرگ سامسونگ هستند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع ناشناس، گفت: آنها قصد داشتند در صورت نبود توسعه رابطه ای، اتهام را متوجه این تاجر کنند.

شرکت سامسونگ متهم است مبلغ ۳۷.۷۴ میلیون دلار به عنوان رشوه به یک شرکت تحت مالکیت چوی سون سیل، از معتمدان رئیس جمهور کره جنوبی اهدا کرده است، تا از یک توافق تجاری بحث‌برانگیز این شرکت حمایت شود.

لی جی یونگ پس از حمله قلبی پدرش و از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون به عنوان رئیس کل مجموعه سامسونگ و وارث احتمالی این شرکت شناخته می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها