موافقت حماس با تشکیل کشور فلسطین درمرزهای 1967

موافقت حماس با تشکیل کشور فلسطین درمرزهای 1967
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 18:41

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تشکیل کشور فلسطین در محدودۀ مرزهای 1967 (کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه) با پایتختی قدس موافقت کرد.

العالم فلسطین

حماس با اعلام مهمترین مواد برنامه سیاسی جدید خود - از جمله موافقت با تشکیل کشور فلسطین در محدودۀ مرزهای 1967 با پایتختی قدس - افزود: با این حال، حماس هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و از سراسر خاک فلسطین و حق بازگشت آوارگان چشم پوشی نخواهد کرد.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم امروز یکشنبه به نقل از احمد یوسف یکی از مسئولان ارشد حماس گزارش داد: برنامه سیاسی جدید حماس شامل تشکیل کشور فلسطین در محدودۀ مرزهای 4 ژوئن 1967 با پایتختی قدس است، البته بدون به رسمیت شناختن اسرائیل یا چشم پوشی از ذره ای از خاک فلسطین یا نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود.
یوسف گفت: در برنامه جدید حماس به مسیحیان فلسطین به عنوان یکی از مؤلفه ها و اقشار تشکیل دهندۀ جامعۀ فلسطینی نگاه شده است و مسیحیان باید از همه حقوقی که فلسطینی ها برخوردار می شوند، برخوردار شوند. 
عضو ارشد حماس اعلام کرد: حماس در برنامه جدید اعلام کرده است که فقط در داخل فلسطین با رژیم اشغالگر اسرائیل و جنبش صهیونیسم می جنگد و خصومت و دشمنی با یهودیان به طور عمومی ندارد. همچنان که این جنبش فلسطینی هرگز از مقاومت چه مسالمت آمیز چه مسلحانه برای رهایی از چنگال اشغالگران دست نخواهد کشید.
یوسف افزود: حماس با گروه های تروریستی هیچ رابطه ای نخواهد داشت. گروه های تروریستی همچون داعش وجهۀ دین اسلام و مسلمین را تخریب می کنند و مسألۀ فلسطین را که اولویت نخست جهان اسلام است، کمرنگ کرده اند.

214
 

پربیننده ترین خبرها