رسوایی ارتش اسرائیل و تقاضا برای توقف جذب زنان

رسوایی ارتش اسرائیل و تقاضا برای توقف جذب زنان
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 16:51

گروهی از افسران ذخیره ارتش رژیم اشغالگر قدس نامه ای به ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش فرستاده و خواستار جلوگیری از جذب نیروهای زن در گردان های جنگی شده اند.

العالم - فلسطین

رسانه های رژیم اسرائیل امروز پنجشنبه متن نامه افسران ذخیره را منتشر و اعلام کردند که این نامه پس از اظهارات جنجالی خاخام ییگال لِوینشتاین نوشته و ارسال شد.

لوینشتاین رئیس آکادمی آموزش پیش از خدمت پسران در ارتش اسرائیل است و در تازه ترین اظهارات خود خواستار توقف فوری خدمت دختران در ارتش شده بود.

در نامه افسران ذخیره ارتش که به امضای 200 افسر رسیده ، آمده است: ما در چند سال گذشته شاهد حمایت فرماندهی ارتش از خدمت دختران در گردان های رزمی بودیم در حالی که فرماندهان ارتش جذب دختران را بی فایده می دانند.

افسران ذخیره در نامه خود اعلام کردند: تجاوز و آزار و اذیت جنسی و فروش وسایل جلوگیری از بارداری در میان نیروهای ارتش افزایش یافته است که این امور باعث تضعیف نیروها در زمان اجرای عملیات جنگی می شود. جذب دختران در ارتش باعث کاهش قدرت تحرک و جابجایی نیروهای مسلح می شود.

افسران در این نامه آورده اند: جلوگیری از جذب دختران در ارتش هم به نفع نیروهای زن و هم به نفع نیروهای مرد است. 

افسران ذخیره ارتش اسرائیل در پایان نامۀ خود آوردند: خلاصه اینکه نیروهای زن مانع پیروزی ارتش می شوند بنابراین نباید هیچ جایگاهی در ارتش داشته باشند. افزایش فروش قرص های ضد بارداری در میان نیروهای ارتش نشان می دهد که خدمت کردن پسران و دختران در کنار یکدیگر باعث بروز مشکلات مختلف می شود.

این در حالیست که ستاد کل ارتش اسرائیل اعلام می کند که به جذب دختران برای خدمت کردن در رده های مختلف خصوصاً گردان های جنگی ادامه خواهد داد.

خاخام ییگال لوینشتاین

214

پربیننده ترین خبرها