اسد: جایزۀ اسکار برای‌ القاعده؟ باورنکردنی‌ست!

اسد: جایزۀ اسکار برای‌ القاعده؟ باورنکردنی‌ست!
شنبه 21 اسفند 1395 - 17:42

بشار اسد رئیس جمهور سوریه، اعطای جایزۀ اسکار به فیلم "کلاه سفیدها" را به عنوان اولین جایزۀ اسکاری که به القاعده داده می شود، "باورنکردنی" دانست.

العالم سوریه

بشار اسد روز شنبه در گفت وگو با شبکۀ چینی "ونیکس" گفت: باید به جبهۀ النصره تبریک گفت! این، نخستین بار است که به "القاعده" جایزۀ اسکار اعطا می شود و این باورنکردنی است.

وی افزود: این اتفاق یکی دیگر از دلایلی است که ثابت می کند جوایزی نظیر اسکار و نوبل، همگی گواهی نامه ای مبنی بر سیاست زده بودنِ شخص یا فیلمی است که به آن داده می شود.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: "داستان" "کلاه سفیدها" بسیار ساده است؛ "تلاش برای موجه جلوه دادن چهرۀ زشتِ جبهه النصره در سوریه و دادن جنبۀ انسان دوستانه به آن است".

فیلم "کلاه سفیدها"، که در مناطق تحت اشغال گروه های مسلح در سوریه تهیه شده است، فیلمی 40 دقیقه ای است که کارگردانی آن را اورلاندو وان آینسدل از انگلیس به عهده داشت و تصاویر آن توسط کلاه سفیدها تهیه شده است.

اسناد و مدارک منتشر شده دربارۀ دروغین بودن عکس ها و جعلی بودن فیلم های تهیه شده توسط کلاه سفیدها و همچنین عکس هایی که ثابت می کند کلاه سفیدها اعضای مسلح جبهه النصره و القاعده هستند، بسیار زیاد است و عجیب است که بدون در نظر گرفتن این همه اسناد و مدارک در فضای مجازی و رسانه ای، به یکی از فیلم های تهیه شده توسط این گروه، جایزۀ اسکار داده شود.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها