آیا برد موشکهای کره شمالی به آمریکا می‌رسد؟

آیا برد موشکهای کره شمالی به آمریکا می‌رسد؟
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 14:00

مجله "فارین پلیسی"، چاپ امریکا در مقاله ای درباره توانمندی های نظامی کره شمالی این سئوال را مطرح می کند که آیا این کشور می تواند با تکیه بر این توانمندی ها، به راحتی آمریکا را مورد حمله قرار دهد یا خیر.

العالم - آمریکا
به گزارش سایت "روسیا الیوم"، "فارین پلیسی" می نویسد توان موشکی پیونگ یانگ می تواند خطری واقعی برای آمریکا و متحدان آسیایی اش یعنی کره جنوبی و ژاپن باشد.
این مجله با انتشار نمودار اینفوگرافیک تشریح می کند که کره شمالی دو نوع موشک در اختیار دارد و اکنون می کوشد آنها را ارتقا دهد. برد این دو نوع موشک به راحتی به خاک آمریکا می رسد و ضدهوایی های آمریکا هم ممکن است نتوانند آنها را رهگیری کنند.
به نوشته این مجله، این دو نوع موشک، موشک بالستیک میانبرد "موسودان" و موشک بالستیک قاره پیمای "کی ان" است که می تواند به راحتی آمریکا را تهدید کند.
این مجله آمریکایی خاطرنشان می کند که کره شمالی پس از انجام آزمایش موشکی اخیر، از توان بسیار بالایی برخوردار شده است و می تواند تمام پایگاه های امریکا در ژاپن را هدف قرار دهد.
"فارین پلیسی" به نقل از "جفری لیویس"، کارشناس منع گسترش سلاح های هسته ای می نویسد: "کره شمالی در حال ارتقای تفکر تهاجمی گسترده است و حتی می تواند در همان مرحله آغازین جنگ، سلاح هسته ای خود را وارد عمل کند."
این مجله آمریکایی به موضوع استقرار سامانه ضد موشکی پیشرفته (تاد) آمریکا در کره جنوبی اشاره می کند و می نویسد که این سامانه تا حدی می تواند خطر کره شمالی را کم کند اما نمی تواند به طور کامل با تهدیدات موشکی این کشور مقابله کند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها