برخی منابع اعلام کردند

حضور نیروهای ویژه روسیه در غرب مصر

حضور نیروهای ویژه روسیه در غرب مصر
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 10:28

بنا بر اعلام برخی منابع، روسیه در حال افزایش نیروهای خود در یک پایگاه هوایی مصر، نزدیک مرز لیبی است.

به نقل از رویترز؛ بنا بر اظهار منابع دیپلماتیک آمریکایی و مصری، به نظر می رسد روسیه در حال گسترش استقرار نیروهای ویژه خود در یک پایگاه هوایی در غرب مصر، نزدیک مرز لیبی است. این اقدام، به نگرانی های آمریکا در مورد نقش رو به افزایش مسکو در لیبی افزوده است.

به گفته مقامات دیپلماتیک و مقامات آمریکایی، هر گونه استقرار نیروهای روس ممکن است بخشی از تلاش این کشور برای حمایت از فرمانده نظامی لیبی "خلیفه حفتر" باشد. وی درحمله 3 مارس به وسیله گردان دفاعی بنغازی (بی دی بی) در بنادر نفتی  تحت  کنترل نیروهایش، متحمل شکست شد.

برخی مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند، اظهار داشتند ایالات متحده نیروهایی را در "سیدی بارانی" - حدود 60 مایلی (100 کیلومتری) مرز مصر و لیبی - مشاهده کرده است که ظاهراً نیروهای عملیات ویژه و پهبادهای روسیه هستند.

نیروهای امنیتی مصر، جزئیات بیشتری را ارائه کردند که 22 عضو از اعضای واحد نیروی ویژه روسیه را توصیف می کرد، اما در مورد ماموریت آنها مطلبی عنوان نکردند. آنها همچنین اینطور اضافه کردند که روسیه در اوایل ماه فوریه، از یک پایگاه دیگر در "مارسا مطروح" در شرق مصر نیز استفاده کرده بود.

اما سناتور ولادیمیر جبارف نایب رئیس اول کمیته امور خارجی پارلمان روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه اینکار را نکرده است و این خبر جعلی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها