اتهام سنگین العبادی به پارلمان عراق

اتهام سنگین العبادی به پارلمان عراق
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 09:52

نخست وزیر عراق، نمایندگان پارلمان این کشور را متهم کرد 50 میلیارد دلار از بودجه موارد اضطراری و حساس را به بودجه حقوق و مزایای خودشان تخصیص داده اند.

العالمعراق
حیدر العبادی گفت: نمایندگان، به طور نامحسوسی و تحت عنوان تخصیص بودجه برای نیازمندان، اقدام به مخفی کردن این مبالغ از بودجه کرده اند.
العبادی خاطرنشان کرد: ما با استان های تولید کننده نفت به عنوان استان های اصلی عراق هیچ مشکلی نداریم بلکه به آنها توجه و خدمات ارائه می کنیم. اما باید به سایر استان ها نیز توجه کنیم.
وی افزود: عده ای در جلسات خاص درباره دادن حق استان های نفتی سخن می گویند و فقط در پی دستیابی به منافع خودشان هستند. بلکه به روش تحریک آمیزی صحبت می کنند و در پی آزادسازی مناطق مختلف نیستند که این امر مایه تأسف است و ما بر این باوریم اظهارات، خیانت آمیز یا ناآگاهانه است.
العبادی تأکید کرد: 50 میلیارد دلار از بودجه موارد اضطراری و حساس کشور به بودجه حقوق و مزایای نمایندگان پارلمان اختصاص یافته است.
وی افزود: نمایندگان، به طور نامحسوسی و تحت عنوان تخصیص بودجه برای نیازمندان، اقدام به مخفی کردن این مبالغ از بودجه کرده اند و بسیاری از نمایندگان از آن اطلاعی ندارند. زیرا در صورت اطلاع از چنین هدفی هرگز به آن رأی نمی دادند.
نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: این مبالغ از بودجه در راستای منافع عده خاصی و همچنین برای مناصبی تخصیص یافته است که درصدد ایجاد آنها هستند. اما در واقع در این زمینه، فرصت برابری برای همگان وجود ندارد و بی عدالتی در آن موج می زند.
216

پربیننده ترین خبرها