تقاضای آغاز تحقیقات بین المللی در میانمار

تقاضای آغاز تحقیقات بین المللی در میانمار
شنبه 28 اسفند 1395 - 08:33

"شورای اروپایی روهینگیا"، اعلام کرد که جامعه بین المللی از آغاز تحقیقات مستقل درباره جنایاتی که در حق اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار صورت می گیرد، خودداری می کند.

العالم - آسیا
"هلا کیاو"، مدیر شورای اروپایی روهینگیا روز جمعه از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و دیگر کشورها و سازمان های بین المللی خواست از تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل در ایالت "اراکان"، در غرب میانمار که دارای اکثریت مسلمان است، حمایت کنند.
روسیا الیوم گزارش داد، شورای اروپایی روهینگیا، یک سازمان مستقل حقوقی است و مقر آن در دانمارک است.
همزمان با درخواست مدیر این سازمان، کمیته مشورتی ایالت "اراکان" نیز – که کوفی انان، دبیر کل سازمان ملل رئیس آن است – پریروز پنجشنبه با انتشار گزارشی بر ضرورت آغاز تحقیقات مستقل درباره جنایات نیروهای امنیتی میانمار در این منطقه تأکید کرد.
کیاو همچنین از حمایت سازمان ملل از کمیته حقیقت یابی که ارتش میانمار برای تحقیقات در همین موضوع تشکیل داده است، انتقاد کرد.
وی با اعلام نارضایتی در این خصوص گفت: "ما بیش از این انتظار داشتیم، جامعه بین الملل باید درباره جنایاتی که ارتش مرتکب شده است به طور مستقل، تحقیق کند."
بر اساس گزارش های بین المللی در حمله ارتش میانمار به اقلیت مسلمان روهینگیا در سال 2012، صدها نفر از این اقلیت کشته و بیش از 100 هزار نفر آواره شدند.
اکنون حدود یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا در داخل اردوگاه های ایالت "اراکان" زندگی می کنند. آنها به موجب قانونی که در سال 1982 در میانمار تصویب شد از حق شهروندی در این کشور محروم شدند. دولت میانمار آنها را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می داند. سازمان ملل نیز آنها را "ستمدیده ترین اقلیت دینی در جهان" دانسته است.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها