جرائم جنسی، 2600 سرباز انگلیسی را به زندان فرستاد

جرائم جنسی، 2600 سرباز انگلیسی را به زندان فرستاد
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 17:29

2600 کهنه سرباز انگلیسی حاضر در عراق وافغانستان، سال گذشته به دلیل ارتکاب جرائم خشونت آمیز از جمله تجاوز به عنف زندانی شده‌اند.

العالم - اروپا

به گزارش گاردین، وزارت دادگستری انگلیس پس از ابراز نگرانی‌ از وضعیت مدیریت کهنه سربازان انگلیس در نظام عدالت کیفری این کشور، روند شناسایی این افراد را آغاز کرده است.

در این گزارش از نگرانی‌های مقامات انگلستان دربارۀ تاثیر تهاجم نظامیان انگلیسی تحت هدایت امریکا در افغانستان و عراق بر سلامت روانی این کهنه سربازان گفته شده است؛ که بر اساس آمار، اعضای سابق نیروهای مسلح انگلیس از جولای تا سپتامبر 2015یعنی در اولین دوره پس از بازگشت از عملیات جنگی، 721 فقره جرم مرتکب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در همین دورۀ زمانی در سال 2016، 545 کهنه سرباز دیگر به دلیل ارتکاب جرائم مشابه زندانی شدند و این آمار تا سپتامبر گذشته به دو هزار و 565 رسید.

گزارش نهادهای انگلیسی حاکی از آن است که 25 درصد از نظامیان سابق انگلیسی به دلیل ارتکاب جرائم تجاوز به عنف در زندان‌های این کشور زندانی هستند که این آمار 11 درصد جمعیت زندانیان را تشکیل می‌دهند.

نظامیان انگلیسی دومین و بزرگترین تعداد نظامیان در ائتلاف نظامیان غربی در جنگ تحت هدایت امریکا در افغانستان در سال 2001 و عراق در سال 2003 میلادی را تشکیل می دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها