پنتاگون با افزایش نظامیان آمریکایی در سوریه به دنبال چیست؟

پنتاگون با افزایش نظامیان آمریکایی در سوریه به دنبال چیست؟
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 22:45

پنتاگون به دنبال مداخلۀ نظامی بیشتر در سوریه است و احتمالا این اتفاق در دوره ریاست جمهوری ترامپ گسترش خواهد یافت.

العالم - آمریکا

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت، رییس جمهور امریکا سرگرم بررسی برنامه‌ها برای حضور بدون مجوز نیروهای بیشتری از کشورش در رقه، شمال شرق سوریه، برای آنچه مبارزه با داعش خوانده می شود، است.

این گزارش می‌افزاید، در استراتژی مد نظر پنتاگون، به فرماندهان ارشد امریکایی در تصمیم گیری درباره شمار نظامیان مورد نیاز و همچنین استفاده از آتشبار بیشتر اختیارات بیشتری می‌دهد.

به گفته مقام‌های رسمی، پنتاگون از برنامه‌ها برای استقرار 1000 نیروی دیگر در سوریه علاوه بر 800 تا 900 نیروی عملیات ویژه مستقر در این کشور عربی، خبر داده ‌است.

دمشق، نظامیان امریکایی در سوریه را که بدون موافقت دولت سوریه عازم این کشور شده‌اند، متجاوز دانسته و حضور آن‌ها را در این کشور محکوم کرده است.

ارتش امریکا تا کنون بیش از 11.5 میلیارد دلار صرف مداخلۀ نظامی در سوریه کرده است. این میزان از هزینه‌ها، در زمینۀ اموزش و مشاوره به تروریست‌ها و مزدوران خارجی که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌جنگند، در بر می گیرد. عربستان ، ترکیه، قطر، اردن، امارات و رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا  سرگرم آموزش و تجهیز تروریست‌هایی هستند که با دولت دمشق می‌جنگند.

واشنگتن وظیفه نیروهای امریکایی در سوریه را سربازگیری و سازماندهی معارضان دولت دمشق که برای مبارزه با تروریست‌های داعش در شمال سوریه اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها