اطلاعات جدید درباره عامل انفجار سن پترزبورگ

اطلاعات جدید درباره عامل انفجار سن پترزبورگ
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 10:18

عامل انفجار تروریستی شهر سن پترزبورگ، از یک ماه پیش از انفجار، آپارتمانی را در این شهر اجاره کرده بود.

العالم اروپا

خبرگزاری رویترز به نقل از همسایه ها و نگهبان ساختمان محل اقامت عامل اصلی انفجار در مترو سن پترزبورگ، تأکید کردند که وی یک ماه پیش از حمله، آپارتمان مذکور را در این شهر اجاره کرده بود.

پس از گذشت دو روز از این انفجار، مسئولان امنیتی به جستج و تفتیش از این آپارتمان پرداختند و به دیگر ساکنان دستوردادند که آن را ترک کنند چراکه این اقدامی احتیاطی و پلیس معتقد است که امکان دارد مواد منفجره یا تجهیزات ساخت بمب های دست ساز در این مکان وجود داشته باشد.
یکی از شاهدان که در حین انفجار حضور داشت و نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که وی وسایل بسته بندی شده ای را در کیسه های سیاه و سفید و جعبه های مقوایی مشاهده کرده اما نفهمیده که داخل آن چیست.
کمیته تحقیقات روسیه که به عنوان یک نهاد دولتی، بر تحقیقات نظارت می کند، تصریح کرد: فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مراقبت در نزدیکی این ساختمان نشان می دهد که "اکبر جون جلیل اف" مظنون این حمله، در حین خروج از منزل یک کیف و کوله پشتی را حمل می کند.
اما مشخص نیست که آیا این فیلم در روز حمله ضبط شده یا نه.

جلیل اف پس از بازگشت از شهر زادگاهش در جنوب قرقیزستان، به یک آپارتمان اجاره ای در ساختمان نه طبقه در شمال سن پترزبورگ نقل مکان کرد.

منابع دولتی قرقیزستان به رویترز گفتند که جلیل اف در ماه فوریه به این کشور بازگشته و در اوائل ماه مارس به روسیه بازگشته است.
آپارتمانی را که جلیل اف در سن پترزبورگ اجاره کرده بود حدود 20 کیلومتر با محل انفجار در مرکز شهر فاصله داشت.

به گفته اهالی این ساختمان، جلیل اف برای اولین بار، حدود دو ماه پیش به آپارتمان اجاره ای اش نقل مکان کرده بود.

کمیته تحقیق با تاکید بر جستجوی آپارتمان مذکور، از ذکر جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها