روحانی: اقدام آمریکا درسوریه از نظر ما محکوم است (3)

روحانی: اقدام آمریکا درسوریه از نظر ما محکوم است (3)
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 12:34

رییس جمهوری کشورمان اقدام آمریکا درحمله موشکی به پایگاه نظامی سوریه را محکوم کرد و گفت که این اقدام به بهانه نامعلومی صورت گرفته است که نیازمند تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب است.

روحانی درادامه کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگار یورو نیوز که در باره جنگ سوریه و حمله آمریکا به این کشور و این که آیا ممکن است ایران سیاست خود در سوریه را تعدیل کند؟ خاطرنشان کرد،  مساله سوریه موضوع مهم و حساسی است. ما از ابتدا سیاستمان این بود که کشورها در امور سوریه مداخله و به تروریست ها کمک نکنند. من تلفنی هم به اقای بشار اسد، رییس جمهور سوریه، و هم به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفتم که کمیته بین المللی حقیقت یاب ( در باره حمله شیمیایی خان شیخون در سوریه) تشکیل شود باید به تروریسم خاتمه داده شود و البته در حکومت سوریه هم اصلاحاتی باید رخ دهد و صندوق رای را به همه منطقه توصیه می کنیم.

وی افزود: در حادثه اخیر ( حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه) اولا امریکایی ها به بهانه ای این اقدام را انجام دادند که نامعلوم است. دیروز به اقای بشار اسد و اقای پوتین گفتم کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و اقای پوتین هم گفتند این مساله آسان است. حالا اگر معلوم شد عامل ( حملات شیمیایی) تروریست ها بودند امریکا چکار می کند. کاری که امریکایی ها انجام دادند نه با منطق و نه با حقوق بین الملل سازگار نیست. این کار از نظر ما محکوم است و البته کاربرد سلاح شیمیایی به طور کامل محکوم است. وقتی می گویند خان شیخون ما به یاد حلبچه می افتیم.

آن کس که می گفت مشکلات را یک روزه حل می کند ما نیستیم

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وعده صد روزه برای حل مشکلات خاطرنشان کرد، این یک دروغ بزرگ است که من گفته ام مشکلات را در ۱۰۰ روز حل می‌کنم، من گفتم بعد از ۱۰۰ روز به مردم گزارش می دهم، آن کسی که مشکلات را یک شبه می‌گفت حل می‌کند، ما نیستیم. از شما تشکر می‌کنم که این را پرسیدید، چون دروغ بزرگی در برخی روزنامه و سایت‌ها مطرح می‌شود. من کِی گفتم 100 روزه مشکلات را حل می‌کنم؟ من گفتم در پایان 100 روز گزارش کارهای انجام‌شده را ارائه می‌دهم و همین کار را کردم. اونی که یک‌شبه حل می‌کرد یک شخص دیگری بود.
خبرنگار تلاش کرد تا صحبت‌های روحانی را قطع کند که روحانی گفت: شما سؤالتان را پرسیدید و مقاله‌تان را خواندید ( متن بلند خوانده شده از سوی خبرنگار به عنوان سوال) و استفاده کردیم. وقتی بعد از توضیحات روحانی درباره کارهای انجام‌شده در دولت یازدهم، خبرنگار همچنان بر ادعاهای خود اصرار کرد، روحانی گفت: چهار سال است منتظرم این سؤال را بپرسند تا این دروغ را روشن کنم. مگر آدم بی‌عقل باشد که چنین وعده‌ای بدهد. مگر می‌شود همه این مشکلات را حل کرد؟

بازداشت مدیران کانال های تلگرامی

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال تعدادی از مدیران کانال های تلگرامی که در بازداشت هستند، چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟ خاطرنشان کرد، سوال مهمی است برای جوانان و جامعه ما. یکی از قول های این دولت این بوده که آزادی را بهتر لمس کنند. باید همه احساس کنند کشور، کشور مردم سالار دینی است و به خاطر حمایت از جناح معنا ندارد فردی به زندان برود.

وی گفت: درست در شب تعطیلات عده ای جوان را دستگیر کردند . گزارش وزیر اطلاعات این بود که انها جرمی مرتکب نشدند و وزیر کشور گفت من امیدوارم این مسیله حل شود. باز در سال جدید تکرار کردم و تاکید می کنم موضوع دنبال شود و به من گزارش کتبی دقیق بدهند. امیدوارم انچه در گزارش اول دادند درست نباشد.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار کیودو ژاپن که پرسید، آیا شما تصمیم نهایی خود را برای حضور در انتخابات گرفت اید یانه؟ تصریح کرد، از فردا ثبت نام شروع می شود، اگر 5 روز دیگه صبر کنیم همه مطلع می شوند. آنچه من می خواهم یک انتخابات پرشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها