روسیه از «کارشکنی شیمیایی» آمریکا ابراز تأسف کرد

روسیه از «کارشکنی شیمیایی» آمریکا ابراز تأسف کرد
شنبه 2 ارديبهشت 1396 - 00:01

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، نسبت به مخالفت آمریکا با اعزام کمیته حقیقت یاب برای بررسی حمله شیمیایی به خان شیخون سوریه ابراز تأسف کرد.

العالم - اروپا

سرگئی لاوروف، در تماسی تلفنی‌ که شامگاه جمعه با رکس تیلرسون گفت از اینکه ایالات متحده آمریکا با اعزام کمیته‌ حقیقت یاب کارشناسان برای بررسی جزئیات حمله شیمیایی به شهر خان شیخون مخالفت کرده، ابراز تأسف می‌کند.

سازمان منع گسترش سلاح‌‌های شیمیایی روز گذشته به دنبال فشارهای آمریکا، با طرح ایران و روسیه برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی در منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه مخالفت کرد.

16 فروردین، رسانه‌های وابسته به مخالفان سوری و تروریست‌ها از وقوع حمله شیمیایی به شهر خان الشیخون در جنوب استان ادلب، محل استقرار معارضان سوری خبر دادند.

مخالفان دولت سوریه، شخص بشار اسد، رئیس جمهور این کشور را متهم به دست داشتن در این حمله شیمیایی کردند که دمشق رسما این ادعاها را تکذیب کرد.

به دنبال این حادثه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور حمله جزئی به مواضع دولت سوریه را صادر کرد و ناوهای مستقر آمریکا در دریای مدیترانه به پایگاه هوایی الشعیرات حمص 59 موشک شلیک کردند.

در حمله شیمیایی به خان شیخون، بیش از 80 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مصدوم شدند. دولت سوریه، ایران و روسیه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای شناسایی عاملان این حمله شدند.

پربیننده ترین خبرها