وزارت بهداشت ناظر استاندارد کالاهای سلامت‌محور شد

وزارت بهداشت ناظر استاندارد کالاهای سلامت‌محور شد
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 11:39

نمایندگان وزارت بهداشت را ناظر بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت‌محور کردند.

العالم- ایران

نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 4 اردیبهشت) قوه مقننه در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اعاده شده از شورای نگهبان با الحاق یک بند به تبصره 1 بند یک ماده 7 این طرح با 127 رای موافق، 7 رای مخالف، 8 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان موافقت کردند.

بر اساس این گزارش متن زیر به تبصره یک بند یک ماده 7 الحاق شد:

نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت محور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مصادیق کالاهای سلامت محور و نحوه نظارت بر اساس سیاست‌های کلی سلامت و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بند 24 توسط شورای عالی استاندارد تعیین می‌شود.

همچنین نمایندگان تبصره 2 بند یک ماده 7 این طرح را با 119 رای موافق، 15 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان به شرح زیر اصلاح کردند:

بر اساس این اصلاحیه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان هلال موظف است به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای هلال با موازین فقه اسلامی و نظارت بر اجرای آن یک فقیه مجتهد و متجزی صاحب نظر در مسائل هلال به شورای نگهبان پیشنهاد و پس از تایید فقهای شورای نگهبان با حکم رئیس سازمان برای 4 سال منصوب نماید. این حکم برای دوره‌های بعدی قابل تمدید می‌باشد.

حکم این ماده نافی اختیارات و نظرات فقهای شورای نگهبان در اصل چهارم قانون اساسی نیست و در مورد ذبح و صید هلال رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب 87/12/14 الزامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها