پیام رییس جمهور ونزوئلا به اسد

پیام رییس جمهور ونزوئلا به اسد
سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 07:48

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی به بشار اسد همتای سوری خود گفت: امروز نیز امپراتوری استعمارگر جدید برای تجزیه سوریه به عنوان یک کشور آزاد و مستقل همانند ۷۰ سال پیش تلاش می‌کند.

العالم ـ سوریه
به گزارش سانا، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا و «سرژ‌سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان در پیامی خطاب به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هفتاد و یکمین سالروز استقلال سوریه را به وی تبریک گفتند.

مادورو در این پیام گفت: ملت سوریه 71 سال قبل آزادی خود را به دست آورد و در نبرد علیه استعمارگران غربی پیروز شد.

وی افزود: امروز نیز امپراتوری استعمارگر جدید برای تجزیه سوریه به عنوان یک کشور آزاد و مستقل همانند 70 سال پیش تلاش می‌کند و مردم شجاع سوریه وارد نبردی شدید علیه غرب و تمایلات جنگی و وحشیانه آن شده‌اند.

رییس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد که کشور در این مناسبت تاریخی بسیار مهم بر دوستی و همبستگی خود با سوریه تاکید می‌کند.

از سوی دیگر سرژ‌سرکیسیان رئیس‌جمهور ارمنستان این مناسبت را به بشار اسد و ملت سوریه تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که همکاری بین ارمنستان و سوریه در آینده در جهت تحقق منافع دو کشور و دو ملت تقویت یابد و توسعه پیدا کند.

وی از اقدام دولت سوریه برای مذاکرات سوری سوری که به حل بحران از طریق شیوه‌های صلح‌آمیز منجر خواهد شد تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های ملت سوریه و جامعه جهانی مثمر ثمر واقع شود و صلح و ثبات به سوریه باز گردد.

پیش از این رؤسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، کامرون، الجزایر، عراق، لبنان، کوبا، هند، کره شمالی، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، و دبیرکل سازمان ملل روز استقلال سوریه را تبریک گفته بودند.

17 آوریل عید الجلاء‎ یا روز استقلال در سوریه نامگذاری شده است و در این روز در سال 1946، آخرین نظامی فرانسه از سوریه خارج شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها