استاد روانپزشکی دانشگاه ییل آمریکا:

ترامپ بیمار روانی و تهدیدی برای جامعه آمریکا است.

ترامپ بیمار روانی و تهدیدی برای جامعه آمریکا است.
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 16:45

روزنامه ایندیپندنت نوشت: یکی از اساتید روانپزشکی دانشگاه ییل آمریکا گفت ترامپ نشانه های زیادی از اختلال روانی خطرناکی را از خود بروز می دهد.

العالم - آمریکا

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم جان شارمن نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشانه های بسیاری زیادی از اختلال روانی خطرناکی را از خود نشان می دهد که شاید برای بقای جامعه آمریکا تهدیدی به حساب بیاید.

دکتر بندی لی، استاد روانپزشکی دانشگاه ییل آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ایندیپندنت به دفاع از کارشناسانی پرداخت که چند روز پیش در کنفرانسی ترامپ را خطرناک و متوهم خوانده بودند.

این ادعا موجب شد که یک سیاستمدار جمهوری خواه آنها را به کنار گذاشتن اصول اخلاقی متهم کند آن هم به این دلیل که نمی توانند نتایج انتخابات را بپذیرند. اما دکتر لی تاکید کرد که قضاوت آنها به هیچ وجه انگیزه سیاسی نداشته است.

وی به روزنامه ایندیپندنت گفت: بیان وجود اختلال روانی در آقای ترامپ قضاوت اخلاقی یا اعلام جرم علیه وی نیست. نباید از آن به عنوان سلاح سیاسی علیه وی استفاده شود بلکه باید مانند یک مشکل پزشکی با آن برخورد کرد، مشکلی که ممکن است توانایی فرد را در انجام دادن وظایفش مختل کند.

دکتر بندی لی در ادامه از استفاده سیاسی از این مسئله ابراز نگرانی کرد و گفت بیماری روانی را نیز باید مانند سرطان یا هر ناتوانی دیگری درمان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی های کنونی را درباره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق نیز داشته است یا خیر گفت: خیر. هیچ یک از ما تا این اندازه نگران نبودیم.

لی افزود: ترامپ نشانه های زیادی از خود بروز می دهد. برخی از ما واقعا معتقدیم که او باید تحت بررسی قرار بگیرد تا میزان واقعی اختلالاتش مشخص شود. نباید از این مسئله بی توجه عبور کرد.

وی در ادامه گفت: خطر واقعی این بیماری بی ثباتی وغیرقابل پیش بینی بودن بیمار است. می توان به عنوان مثال به گوشه و کنایه زدن به کره شمالی و حمله نظامی وی در مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدنش اشاره کرد. وی ناگهان سوریه را بمباران کرد و سپس از مادر همه بمب ها در افغانستان استفاده کرد که خیلی مشکل آفرین است.

دکتر لی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند رئیس جمهور آمریکا برای بقای جامعه آمریکا تهدید محسوب می شود یا خیر گفت: تا زمانی که وی به آن سطح برسد، صراحتا درباره آن صحبت نمی کنم. اما احتمالا به آن مرحله می رسد./منبع خبرگزاری صدا وسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها