پاسخ صریح روسیه به فرانسه درباره حادثه خان شیخون

پاسخ صریح روسیه به فرانسه درباره حادثه خان شیخون
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 17:39

دراولین واکنش به اظهارات وزیر امورخارجه فرانسه، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری روسیه گفت که اظهارات ژان مارک ایرولت درباره استفاده دمشق از گاز سارین در خان شیخون، موضع روسیه را درقبال این موضوع تغییر نخواهد داد.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه، بیسکوف ضمن ابراز تاسف از اینکه کرملین موضوع تحقیق سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی درباره حادثه خان شیخون سوریه را درک نکرده است، تاکید کرد ریاست جمهوری روسیه معتقد است که تنها راه پی بردن به واقعیت درباره این رویداد، تحقیق بی طرفانه بین المللی است.
ژان مارک آرو وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شده بود که تحقیقات فرانسه حاکی ازاین است که دمشق درمنطقه خان شیخون از گاز سارین استفاده کرده و دولت سوریه را مسئول این حمله دانسته است.
ایرولت افزود: سازمان اطلاعات فرانسه پس از مقایسه نمونه هایی از این حمله شیمیایی با حمله سال 2013 ، اطمینان حاصل کرده است که دولت سوریه درحمله به خان شیخون از گاز سارین استفاده کرده است.
بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، وزیر امور خارجه فرانسه، هفته گذشته دولت سوریه را به حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون متهم کرد و وعده داد که درعرض چند روز، ادله ای را برای ادعاهای خود ارائه خواهد کرد.
ایرولت درآن زمان گفته بود که سازمان اطلاعات فرانسه ادله ای را مبنی بر دست داشتن دولت سوریه درحمله شیمیایی به منطقه خان شیخون دراختیار دارد.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها