ویدئو: ارتش سوریه تروریست‌ها را غافلگیر کرد

پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 19:03

ارتش سوریه عملیات غافلگیر کننده‌ای را در منطقه موسوم به بادیة الشام واقع در حومه شرقی دمشق با هدف قطع ارتباط تروریست‌های حاضر در این منطقه با سایر مناطق آغاز کرد.

العالم - سوريه

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش عملیات غافلگیر کننده ای را در منطقه موسوم به بادیة الشام واقع در حومه شرقی دمشق با هدف قطع ارتباط این منطقه با سایر مناطق آغاز کردند. از سوی دیگر، پیشروی نیروهای ارتش سوریه با حمایت همپیمانانش در منطقه القابون واقع در شمال شرق و ارتفاعات موسوم به "جبل الشیخ" در منتهی الیه حومه دمشق ادامه دارد.

جبهه های اطراف دمشق، پایتخت سوریه شاهد تغییرات اساسی است. ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن، عملیات غافلگیرکننده ای را در منطقه بادیة الشام آغاز کردند و با پیشروی به سوی جنوب نیروگاه حرارتی تشرین پیشروی تلاش کردند ارتباط منطقه غوطه شرقی دمشق را با سایر مناطق حضور گروههای مسلح قطع کنند. در این عملیات ارتش و نیروهای همپیمان، توانستند بخش های وسیعی از منطقه از جمله مراکز مهم وابسته به گروههای مسلح را آزاد کنند.

همزمان با این پیشروی در بخش شرقی حومه دمشق، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن به پیشروی خود در منطقه القابون واقع در شمال شرق دمشق ادامه می دهند و بدین ترتیب دامنه عملیات را محدودتر کرده اند تا نیروهای زمینی پس از کنترل شرکت برق و ساختمان کویتی ها، مصادره تونل های وابسته به عناصر مسلح و بازداشت آنها، به مساحت پایانی درگیری ها برسند.

سرعت عملیات در شرق دمشق و گشودن جبهه های جدید علیه گروههای مسلح به تنگ شدن عرصه بر آنها در غوطه شرقی و افزایش فشار نظامی بر آنها با هدف بیرون راندنشان از منطقه مذکور خواهد انجامید.

216
 

پربیننده ترین خبرها