تیلرسون: حملۀ هسته‌ای کرۀ شمالی دیر یا زود رخ می‌دهد

تیلرسون: حملۀ هسته‌ای کرۀ شمالی دیر یا زود رخ می‌دهد
جمعه 8 ارديبهشت 1396 - 21:23

شورای امنیت سازمان ملل نشستی را برای بررسی پرونده هسته ای و موشکی کره شمالی برگزار کرد که با تاکید آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر تلاش پیونگ یانگ برای دستیابی به سلاح هسته ای همراه بود.

العالم - کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل در نشست وزیران خارجه اعضای شورای امنیت از کره شمالی خواست تا مذاکرات درباره پرونده هسته ای خود را از سر بگیرد و بدنبال حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز باشد.

وی نارضایتی خود را از خطر تنش نظامی در شبه جزیره کره ابراز داشت و گفت: نبود کانال های تماس با کره شمالی خطرناک است. ما نیاز به جلوگیری از بروز سوء تفاهم داریم. ما نیاز به اقدام برای جلوگیری از وقوع درگیری و برقراری صلحی دائم داریم.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست گفت: تلاش های دیپلماتیک درباره کره شمالی هیچ نتیجه ای نداده است و جامعه بین المللی باید  مصوبات سازمان ملل را به طور کامل اجرا و روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ را تعلیق یا کاهش دهد.

وی افزود: آمریکا نمی تواند در برابر تهدیدهای کره شمالی دست بسته بماند. خطر حمله هسته ای این کشور به کره جنوبی و ژاپن واقعی و دیر یا زود اتفاق می افتد. باید شورای امنیت پیش از آنکه پیونگ یانگ چنین کاری کند، اقدام کند.

در همین حال، وانگ یی وزیر خارجه چین نیز از کره شمالی خواست تا فعالیت توسعه توانمندیهای موشکی و هسته ای خود را متوقف کند. وی به همه طرف ها گفت که استفاده از زور راه حل اختلافات نیست و تنها به فجایع بزرگتر منتهی می شود.

وی خطاب به شورای امنیت گفت: چین محور مشکل در شبه جزیره کره نیست. کلید حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره در دستان چین نیست.

6

پربیننده ترین خبرها