فعال شدن سامانه ضدموشکی آمریکا در کره‌جنوبی

فعال شدن سامانه ضدموشکی آمریکا در کره‌جنوبی
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 09:59

سامانه ضدموشکی آمریکا که در کره‌جنوبی مستقر شده‌است، فعالیت خود را آغاز کرد.

العالم - آمریکا
به نقل از بی‌بی‌سی؛ ارتش آمریکا اعلام کرد سامانه بحث برانگیز ضدموشکی این کشور موسوم به "تاد" که در کره‌جنوبی مستقر شده است، فعالیت خود را آغاز کرد.
یک سخنگوی ارتش آمریکا گفت این سامانه حالا می‌تواند موشک‌های کره‌شمالی را رهگیری و از کره‌جنوبی دفاع کند. اما مقامات به خبرنگاران گفته اند بهره‌برداری کامل از این سامانه به ماه‌ها زمان نیازمند است.
تهدیدهای مکرر کره‌شمالی و حضور چندین کشتی جنگی و زیردریایی آمریکا در منطقه، تنش‌ها را در شبه‌جزیره کره تشدید کرده است.
روز دوشنبه دو بمب‌افکن آمریکا در تمرینی مشترک با نیروی هوایی کره‌جنوبی شرکت کردند. آمریکا این تمرین را عملیاتی متداول خوانده است.
"تاد" هفته گذشته در یک زمین گلف در یکی از مناطق مرکزی کره‌جنوبی مستقر شد؛ اقدامی که اعتراضات گسترده ساکنان محلی را به دنبال داشت. بسیاری از اهالی این منطقه معتقدند سامانه موشکی آمریکا یک هدف احتمالی برای حملات نظامی محسوب می‌شود و سلامت افرادی را که در مجاورت آن زندگی می‌کنند، به مخاطره می‌اندازد.
چین نیز به استقرار این سامانه اعتراض کرده و گستره پوشش راداری آن را عامل ایجاد اختلال در فعالیت‌های نظامی خود معرفی کرده است.
یک مقام دفاعی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است این سامانه هم‌اکنون از ظرفیتی مقدماتی برای رهگیری موشک‌های کره‌شمالی برخوردار است که در ادامه سال جاری میلادی و پس از رسیدن سایر اجزای آن تکمیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها