جهانگیری: فرهنگ پیش‌نیاز توسعه است

جهانگیری: فرهنگ پیش‌نیاز توسعه است
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1396 - 23:52

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت : اگر به توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی فکر می کنیم ، حتما مقدمه آن فرهنگ است .

العالم – ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، اسحاق جهانگیری که برای ضبط برنامه تبلیغاتی خود به شبکه خبر آمده بود افزود : ظرفیت فرهنگی و تمدنی ایران به شکلی است که می تواند به عنوان یکی از شاخص های مهم پیشرفت و توسعه کشور باشد .
وی تصریح کرد : مهم این است که دولت این موضوع را به رسمیت بشناسد و برای پیشرفت آن فکر و برنامه ریزی بکند .
جهانگیری اضافه کرد : برای کمک دولت به مقوله فرهنگی ، دولت خودش نباید در این حوزه وارد شود ، بلکه امور فرهنگی باید دست افراد و سازمان های فرهنگی قرار گیرد .
وی گفت : دولت باید دولت فرهنگی باشد و دولتی باشد که به معنی واقعی به دنبال کار و توسعه فرهنگی باشد .
جهانگیری با اشاره به سابقه خود در وزارت صنعت و معدن افزود : با توجه به باور به این موضوع که فرهنگ با همه بخش ها می تواند تعامل و تاثیر تعیین کننده داشته باشد ، شورای فرهنگ و صنعت درست کردم که این شورا با حضور متخصصان موضوعات مختلفی از جمله تبعات صنعت برای فرهنگ و کمک فرهنگ بر توسعه فرهنگی و برعکس را مورد بررسی قرار گیرد .
جهانگیری درباره دولتش درصورت پیروزی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد : دولتی خواهد بود که پیشرفت و توسعه ایران با کمک همه جریانات سیاسی کشور را پیش خواهد برد و کارهای بزرگی برای ایران خواهد کرد .
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود :  این دولت کارهای زمین مانده در کشور را یکی پس از دیگری انجام خواهد داد .
وی گفت : پنج سال در وزارت صنعت و معدن بودم و این دوران بهترین دوران صنعت کشور بود و هر پنج سال رشد بخش صنعت و رشد سرمایه گذاری در این بخش دورقمی بود .
جهانگیری تصریح کرد : در این دوران تعامل خوبی میان دولت و بخش خصوصی و صنعت با مسئولان عالی رتبه کشور بود .
این نامزد انتخابات افزود : در این دوران با تعدادی از صنعت گران خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و اولین بار آنها درد و دلهای خود را بدون واسطه بیان کردند و تاریخی ترین سخنان را در آن جلسه رهبری فرمودند.
وی با اشاره به خاطره خود از بازدید مقام معظم رهبری از فولاد مبارکه اصفهان گفت : این بازدید نشان داد که رهبری اهتمام ویژه ای به صنعت کشور دارند .
جهانگری اضافه کرد : فکر می کنم هنرم این است که در هرجایی مسئولیتی گرفتم، همه را برای توسعه آن بخش به کمک گرفتم و فکر می کنم که اگر دولت آینده باشم کاری خواهم کرد که همه ظرفیت های ایران در خدمت حل مشکلات مردم قرار گیرد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها