ترکیه برای کشتن کودکان یمن سلاح می‌فرستد

ترکیه برای کشتن کودکان یمن سلاح می‌فرستد
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 06:51

منابع اطلاع رسانی آمریکایی از انعقاد بزرگت‌رین قرارداد صدور سلاح ترکیه به عربستان سعودی خبر دادند.

العالم عربستان سعودی

مجله دیفنس نیوز آمریکا گزارش داد که این نشانه تلاش عربستان سعودی به عنوان بزرگترین خریدار سلاح جهان برای متنوع سازی منابع تامین تسلیحاتی خود است. 

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: مسئولین دفاع و خرید های تسلیحات ترکیه پیش بینی نموده اند که این قرارداد در آینده نزدیک امضا شود اما جزییات آن سری خواهد ماند.

مجله دینفس به نقل از فکری ایشک وزیر دفاع ترکیه گزارش داد که قرارداد فروش سلاح ترک، به عربستان سعودی بزرگترین قرارداد صدور صنایع جنگی ترکیه است. وی تصریح کرد که حکومت ترکیه برای افزایش صادرات دفاعی ترکیه تلاش می نماید.

یک مقام ارشد ترکیه در بخش خرید به پایگاه اینترنتی ترک پرس گفت که گفت و گو با سعودی ها در مرحله نهایی است اما افشای جزییات آن زود است. یک منبع بخش صنایع دفاعی ترکیه نیز گفت که این قرارداد سکوهای دریایی را هم شامل می شود.

عربستان سعودی یکی از 10 بازار بزرگ واردات سلاح ترکیه است اما خرید آن از صنایع ترکیه فقط سالانه حدود 50 میلیون دلار می باشد. دو کشور اواخر 2015 حین سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به عربستان سعودی پیرامون صنایع دفاعی گفت و گو کردند و اردوغان گفت که مهمترین توافقات این سفر، درباره بازرگانی و صنایع دفاعی است.     

206
 

پربیننده ترین خبرها