انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از نشست یونسکو در ریاض

انتقاد دیده‌بان حقوق‌بشر از نشست یونسکو در ریاض
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 23:06

سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه از برگزاری یک نشست سازمان ملل متحد در ریاض انتقاد و آن را توهین به مدافعان حقوق بشر زندانی در عربستان سعودی توصیف کرد که به سازمان های غیر دولتی مستقل در این کشور اجازه فعالیت نمی دهد.

العالم – عربستان

سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هفته گذشته هفتمین مجمع بین المللی سازمان های غیر دولتی را با محوریت  جوانان و تاثیر گذاری اجتماعی آنها  در پایتخت عربستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، آدام کوگل Adam Coogle پژوهشگر دیده بان حقوق بشر برای خاورمیانه نوشت:  برگزاری چنین نشست مهمی با حضور نمایندگان سازمان های غیر دولتی توهین به دهها عربستانی است که به اتهام تلاش برای تشکیل سازمان های مستقل در این کشور زندان هستند و پاداشی غیر منتظره برای کسانی است که این نشست را برگزار کردند .

کوگل خاطر نشان کرد عربستان سعودی سال 2015 با تصویب قانونی نخستین بار به سازمان های غیر دولتی اجازه داد در فعالیت های غیر خیریه مشارکت داشته باشند.

اما به گفته وی، این قانون با اشکالات جدی رو به رو است و به مقامات عربستان امکان می دهد بدون علت مشخصی از صدور مجوز فعالیت برای سازمان های غیر دولتی خودداری کنند.

این نشست با حمایت بنیاد موسوم به میسک MiSK برگزار شد که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان آن را با هدف تعمیق بخشیدن به اصلاحات اقتصادی و اجتماعی تاسیس کرده است.

پربیننده ترین خبرها