ترامپ درمقابل صلح از کره شمالی چه می خواهد؟

ترامپ درمقابل صلح از کره شمالی چه می خواهد؟
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 06:22

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به فرستادۀ ریاست جمهوری کره جنوبی ابلاغ کرد که دولت واشنگتن آماده حل بحران هسته ای کره شمالی از طریق تعامل مناسب و مشروط است.

العالم آسیا

شبکه اسکای نیوز به نقل از ترامپ گزارش کرد: "درگیری بسیار بزرگ" با کره شمالی محتمل است. همه گزینه ها چه بسا گزینه تحریم های اقتصادی گسترده روی میز است ولی من می خواهم که با روش های دیپلماتیک بحران هسته ای کره شمالی را حل کنم.

"مون چه این" رئیس جمهور جدید کره جنوبی که هفته گذشته قدرت را به دست گرفت ، در تبلیغات انتخاباتی خود سیاست میانه روتری را در قبال کره شمالی درپیش گرفته ولی گفته بود که پیونگ یانگ باید در سیاست توسعه سلاح های خود برای آغاز مذاکرات بازنگری کند.
هونگ سوک هیون فرستادۀ ریاست جمهوری کره جنوبی به واشنگتن امروز در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: ترامپ از آمادگی خود برای تعامل با کره شمالی برای تضمین برقراری صلح صحبت کرده است.
چو جون هیوک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد : گفتۀ ترامپ که مذاکرات را فقط برای مذاکرات آغاز نخواهد کرد ، بار دیگر بیانگر اتفاق نظر سئول و واشنگتن درباره آغاز مذاکرات ولی در شرایط مناسب است.
هیوک افزود : کره جنوبی و آمریکا در سفر این هفته مشاوران امنیت ملی ترامپ به سئول درباره درپیش گرفتن روشی مشترک ، شجاعانه و عملی توافق کردند.
یک دیپلمات ارشد کره شمالی چندی پیش گفته بود : پیونگ یانگ آماده مذاکره با واشنگتن در صورت فراهم بودن شرایط مناسب است. 

یکی از موشک های کره شمالی

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها