بمب افکنی که در هر حمله 10 ایالت آمریکا را نابود می‌کند!

بمب افکنی که در هر حمله 10 ایالت آمریکا را نابود می‌کند!
شنبه 6 خرداد 1396 - 09:42

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مجتمع صنایع نظامی روسیه خود را آماده آغاز تولید بمب افکن استراتژیکی می کند که می تواند خارج از محدوده سامانه پدافند هوایی، حمله کند.

العالم - اروپا
در حال حاضر 16 فروند از این نوع بمب افکن ها مافوق صوت TU-160 را در اختیار دارد. هر جنگنده 4 نفر کادر پرواز دارد. "قلعه پرنده" روسیه سلاح هایی را با خود حمل می کند که قدرتی معادل قدرت یک زیردریایی اتمی را دارد و می تواند حداقل یکی از سواحل آمریکا را با بمبها یا موشک های هدایت شونده به طور کامل منهدم کند.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، قرار است این بمب افکن ها به سلاح های جدیدی از جمله موشک های دوربرد مجهز شوند که قادر به حمل کلاهک هسته ای تا مسافتی بیش از 3000 کیلومتر هستند.
"یوری گاوریلوف"، کارشناس پرواز روسی می گوید: "تو – 160 ام 2" یک هواپیمای کاملا جدید است و تاکنون جزئیات دقیقی درباره ویژگی های آن افشا نشده است؛ اما به احتمال قوی سامانه های جدیدی از جمله سامانه دریانوردی، سامانه جنگ الکترونیک، سامانه مصرف سوخت و سامانه کنترل سلاح در آن به کار رفته است.
این بمب افکن می تواند 24 ساعت در آسمان بماند.
به گفته "دیمیتری روگزین"، معاون نخست وزیر روسیه "قوی سفید" روسی در کارخانه صنایع پروازی قازان "گوربونوف" ارتقا خواهد یافت. این کارخانه تجربه زیادی در این زمینه دارد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها