افشاگری روسیه درباره جنایت آمریکا در موصل

افشاگری روسیه درباره جنایت آمریکا در موصل
شنبه 6 خرداد 1396 - 14:23

وزارت امور خارجه روسیه پس از اعلام آمار تلفات غیر نظامیان در حملات هوایی آمریکا به موصل در مارس گذشته از سوی یک مرکز کنترل و نظارت، در این خصوص ابراز نگرانی کرد. این مرکز اعلام کرده بود که در حمله های هوایی آمریکا به موصل 3100 غیر نظامی کشته شدند.

العالم - عراق
"ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شد گفت: "فقط در یک حمله هوایی آمریکا به منطقه الجدیده در موصل در 17 مارس گذشته، بیش از 100 غیر نظامی کشته شدند... حتی برخی گزارش های مطبوعاتی آمار تلفات را در این حمله 200 نفر ذکر کرده اند".
ماریا زاخارووا تصریح کرد: "این فقط یک حلقه از سلسله نتایج جنگ خونین جنگ های هوایی ست".

وی افزود: "گواه این مدعا کشته شدن 35 نفر از ساکنان محلی، چند روز قبل در شهرک مرزی المیادین سوریه است که در آنجا هم تعدادی از کشته شده ها، زن و کودک هستند".
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، صحت آمارهای آمریکا را در خصوص تلفات انسانی ناشی از حمله های هوایی ائتلاف و حمله با سلاح های سنگین به موصل را زیر سئوال برده و به آماره های گروه نظارتی انگلیسی "ایروارز" Airwars اشاره می کند. این گروه نظارتی آمار تلفات غیر نظامی را حداقل 3100 نفر ذکر کرده است.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن عرض تسلیت به مردم عراق، تصریح شده است که آمار واقعی 8 برابر آماری است که آمریکایی ها و متحدان غربی شان به آن اعتراف کرده اند و می کوشند به این ترتیب چهره زشت جنایات فجیع در عراق را ترمیم کنند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در 25 مه 2017 اعتراف کرده بود که بیش از 100 غیر نظامی در حمله هوایی مارس گذشته به شهر موصل واقع در شمال عراق کشته شده اند.
208

پربیننده ترین خبرها