سیارکی که اقتصاد دنیا را تهدید می‌کند!

سیارکی که اقتصاد دنیا را تهدید می‌کند!
شنبه 6 خرداد 1396 - 22:52

ناسا سیارکی را بررسی می‌کند که چنانچه روزی بتوان آن را به زمین آورد، پیامد آن سقوط اقتصاد جهانی خواهد بود. اما آیا واقعا آژانس فضانوردی آمریکا قصد دارد این سیارک را به زمین منتقل کند؟

العالم - گوناگون

ناسا مدت‌های زیادی است سفر به مریخ را که بزرگترین پروژه تاریخ فضانوردی خود می‌داند، دنبال می کند. ولی جالب است که بدانید آژانس فضانوردی آمریکا توجه ویژه‌ای به سیارک‌ها نیز دارد.

ناسا سیارکی با نام ۱۶ Psyche را بررسی می‌کند. علت توجه ویژه‌ی ناسا به این سیارک این است که تمام آن از آهن و نیکل تشکیل شده است  و در حقیقت می‌توان آن را معدنی عظیم و با ارزش از فلزات مورد نیاز بشر دانست.

برآورد شده است که این سیارک حاوی مقادیر زیادی آهن به ارزش باور نکردنی ۱۰ هزار کوادرلیون دلار می‌باشد. به همین دلیل محققان بر این باورند که اگر به فرض بتوان این سیارک را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی که بالغ بر ۷۸ تریلیون دلار ارزش دارد، به دفعات سقوط خواهد کرد.

از زمانی که ناسا این سیاره را کشف کرد و منابع عظیم آن در دنیا خبرساز شد، خیلی‌ها نگران آن بودند که اگر ۱۶ Psyche به زمین منتقل شود، کل معادلات اقتصادی دنیا به هم خواهد ریخت. اما خبر خوشحال کننده این است که با در نظر گرفتن پایداری اقتصادی حاکم بر جهان، ناسا برنامه و طرحی را برای انتقال این سیارک به زمین ندارد و صرفا به بررسی آن می‌پردازد.

لیندی الکینز یکی از دانشمندان ارشد ناسا و رئیس دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه آریزونا درباره‌ی این موضوع گفت: ۱۶ Psyche یک جرم فضایی غول پیکر بوده که سعی برای منتقل کردن آن به سیاره زمین کاری غیرمنطقی است.

 

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها