روش های علمی برای جلوگیری از حملات تروریستی

روش های علمی برای جلوگیری از حملات تروریستی
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 19:34

محققان هنگام بررسی " نحوۀ فکر کردن تروریست ها" به روش هائی دست یافتند که این روش ها می تواند از حملات تروریستی جلوگیری کند.

العالم گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محققان 66 زندانی را که قبلاً عضو یک گروه تروریستی در کلمبیا بودند، تحت نظر گرفتند زیرا این کشور دارای بالاترین میانگین درگیری های مسلحانۀ داخلی است.

محققان از کشورهای آرژانتین ، آمریکا، کلمبیا و شیلی بودند و نتیجه تحقیقات خود را در مجله " رفتارهای انسان عادی " منتشر کردند.

آگوستین ایبانِز و آدولفو گارسیا از دانشگاه فاوالورو در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین اعلام کردند : ما 4 سال به بررسی تروریست های زندانی خطرناک پرداختیم زندانیانی که همگی مرتکب جُرم قتل یا کشتار جمعی شده بودند. این زندانیان تحت آزمایش های روانی قرار گرفتند تا معلوم شود که درک و احساسات آنها چگونه است و در برابر مسائلی همچون آسیب زدن عمدی یا غیرعمدی به دیگران چه واکنشی از خود  نشان می دهند. 

محققان به این نتیجه رسیدند که نحوۀ قضاوت تروریست ها درباره رفتار دیگران مبتنی بر نتایج رفتار آنها است و تروریست ها هیچ اهمیتی به قصد و نیت افرادی که به دیگران عمداً یا غیر عمد آسیب می زنند، نمی دهند. 

ایبانز می گوید: ما معتقدیم که امور دینی جای چندانی از اعتقادات تروریست ها را به خود اختصاص نداده است زیرا اکثر اعضای گروه های تروریستی کلمبیا برای کسب درآمد و دریافت حقوق به این گروه ها پیوسته بودند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها