منافع سعودی در ادامه اشغال فلسطین است

منافع سعودی در ادامه اشغال فلسطین است
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 19:39

روزنامه رای الیوم به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اشغالگری اسرائیل برای عربستان خوب است.

العالم - فلسطین اشغالی

عوده بشارات در گزارشی در روزنامه رای الیوم چاپ لندن به بررسی دیدگاه روزنامه اسرائیلی هاآرتص درباره تحولات پس از سفر دونالد ترامپ به ریاض و پس از آن به سرزمین های اشغالی پرداخت. هاآرتص در گزارشی از این سفر تصریح کرده است که مصلحت عربستان در ادامه روند اشغالگری سرزمین فلسطین است. هاآرتص روز دوشنبه این گزارش را منتشر کرد و در آن آمده است که نتانیاهو و ترامپ بهترین دوستان عربستان هستند.

در گزارش هاآرتص آمده است: عربستان در پی آن نیست که از دونالد ترامپ بخواهد که بنیامین نتانیاهو را برای پایان اشغالگری، تحت فشار قرار دهد.

هاآرتص می نویسد: سعودی ها نه تنها هیچ فشاری برضد اسرائیل به ترامپ نیاوردند، بلکه در بیانیه ای که پایان سفر ترامپ منتشر شد، حتی اسمی از فلسطین نبردند. در ادامه این گزارش آمده است: اگر با دقت نگاه کنیم خواهیم فهمید که سعودی ها به هیچ وجه تمایلی برای تغییر وضع موجود ندارند بلکه اشغالگری برای عربستان و سایر کشورهای نفتی دیگر، گنج بزرگ و ارزشمندی است زیرا هربار که ملت های عربی علیه رژیم های فاسد خود قیام می کنند، به آنها یاد آوری می کنند که قدس زیر دست اشغالگران است و باید به جای درگیر شدن با حکومت های خود، به قدس بپردازند زیرا نخستین وظیفه هر فرد عربی، آزاد سازی قدس است.

این روزنامه اسرائیلی تصریح می کند: اگر اشغالگری اسرائیل مشکلی برای سعودی به شمار می رفت، این اشغالگری مدت ها قبل از بین رفته بود زیرا کافی بود سعودی ها مقدار کمی از میلیاردها دلار سرمایه خود را از بانک های آمریکایی بیرون بکشند و یا صادرات نفتی خود را به اروپا و آمریکا متوقف کنند تا  اشغالگری به تاریخ می پیوست. هاآرتص می نویسد: اسرائیل در پی ائتلاف ترامپ با کشورهای عرب سنی، ثمرات سفر رئیس جمهوری آمریکا را به منطقه برداشت کرد زیرا محبوبیت نتانیاهو در نظرسنجی ها افزایش یافت و علاوه بر این صنایع نظامی اسرائیل می توانند قراردادهای میلیاردی با عربستان امضا کنند پس نتانیاهو و ترامپ بهترین هم پیمانان سعودی ها هستند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها