هلاکت یک سرکرده بحرینی داعش در سوریه

هلاکت یک سرکرده بحرینی داعش در سوریه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 11:01

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد "ترکی البنعلی" مقلب به ابوهمام از سرکرده های بحرینی گروه تروریستی داعش بر اثر حمله هوایی ائتلاف بین المللی در شهر رقه واقع در شمال سوریه کشته شده است.

العالم - سوریه
این تروریست بحرینی یکی از سرکرده های بارز گروه داعش بود و نقش گسترده ای در جذب عنصر برای این گروه تروریستی از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت.
البنعلی قبل از اینکه در سال 2013 به سوریه بیاید به عنوان امام جماعت در چندین مسجد به ویژه در منطقه المحرق فعالیت داشته است. همچنین زمانی در شهر الحاله، به عنوان معلم فعالیت کرده است و در آن زمان با گروه تروریستی داعش همکاری می کرد و "ابو محمد المقدسی" نظریه پرداز مشهور گروههای افراطی، وی را تأیید کرده بود.
البنعلی با اسامی مستعاری مانند "ابوسفيان السلمي"، "ابوهمام الأثري" و"ابوحذيفة البحريني" شناخته شده بود.
صفحات نزدیک به گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی از جمله مؤسسه الوفاء که کتاب های البنعلی را منتشر می کرد اعلام کرده است وی بر اثر حمله هواپیماهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا کشته شده است، این در حالی است که به مکان کشته شدن وی هیچ اشاره ای نشده است. اما صفحات طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند وی در شهر رقه کشته شده است. این در حالی است که برخی دیگر از این صفحات ادعا کرده اند وی در دیر الزور به هلاکت رسیده است.
216

پربیننده ترین خبرها